Volvo XC90 2004: Computer van xc90 2004 kapot door een stekkertje van de injector

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: Type D5

Zou het kunnen zijn dat de computer van de Volvo XC90 2004 kapot is gegaan daardoor 1 stekkertje van 1 van de 5 injectoren kapot was en de 2 draadjes van die plug contact maakt met elkaar?

Deze volvo zit in afrika en een normale dealer is lastig te vinden. Nu heb ik 2 computer elementen van die volvo meegenomen naar Nederland in de hoop dat de volvo dealer deze 2 zou kunnen uitlezen.

Helaas zegt de dealer dat het uitlezen alleen kan wanneer de computerplaten in de volvo zitten en vervolgens de auto via de stekker links onder het stuur uitgelezen wordt.

In afrika is er wel uitlees apperatuur, maar meer dan resset kunnen ze niet echt. Wanneer je nu de volvo reset, zet vervolgens de auto uit, daarna start je hem, wilt de auto niet starten en verschijnen er 5 foutmeldingen.

Het zijn de volgende foutmeldingen:
P0088
P0094
P0108
P0264
P0261

Nu zeggen ze in Afrika dat de computer (gemaakt door bosch) die motorgedeelte regeld kapot is gegaan omdat er de 2draadjes van de stekker van de 3de injector elkaar hebben geraakt.

Alvast bedankt voor de reactie.

lxx_333

Geplaatst door lxx_333 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo XC90? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 16 jaar geleden

op deze site staat een advertentie van een bedrijf dat computers kan repareren en storing zoeken.
Ik heb met het bedrijf geen ervaring.

Highway (135) PRO, 16 jaar geleden

lxx_333 plaats in de hoek de juiste gegevens van de auto blijft het netjes en overzichtelijk.
Doe dit bij beide vragen.

Type volvo O van 2007 bestaat nog niet.

Moderator

oldford (0) PRO, 16 jaar geleden

Afgaande op de foutcodes is er meer aan de hand dan alleen de draadjes van één injector.
P0088 - FUEL RAIL PRESSURE TOO HIGH
P0094 - FUEL SYSTEM - SMALL LEAK
P0108 - MAP SENSOR CIRCUIT HIGH
P0264 - INJECTOR CYL 2 CIRCUIT LOW
P0261 - INJECTOR CYL 1 LOW
P0088 - brandstofdruk is te hoog (dit is wat anders dan fuel rail pressure sensor hoog)
P0094 - computer denkt dat er ergens een klein lek is
P0108 - Map (Manifold Air Pressure) sensor geeft een te hoog signaal, mogelijk kortsluiting met +12V
P0261/0264 Injectors 1&2 circuit laag.
Ik zou eerst maar eens de kabelboom gaan inspecteren op beschadigingen.
Vraag een bij www.actronics.nl of zij de computer kunnen repareren/doormeten.

lxx_333 (0), 16 jaar geleden

@toezicht ,

Krijg het helaas niet meer veranderd, mijn excuuses daarvoor

@volvoxc90,
Heb een email gestuurd, hopelijk hebben ze goed nieuws.

@oldford ,
Heel erg bedankt voor uw antwoorden. De website www.actronics.nl doet het nu niet bij mij, maar dat probeer ik uiteraard morgen ook nog en/of op andere computers.

Bedankt ook voor de betekenins van foutmeldingen. Heeft u misschien ook tips voor mij kwa boeken of software wat ik moet aanschaffen zodat ik kan zien hoe de verschillende foutmeldingen opgelost kunnen worden. Dan kan ik dat weer daar communiceren aan de monteurs in afrika.

Kunt u ook aan de hand van de foutmeldingen zien waarom de auto niet nu niet meer start.

Ik weet dat het een beetje rare vragen zijn, maar omdat ze mijn kennis in afrika echt niet kunnen helpen, hoop ik dat ik mijn kennis toch meer informatie kan verschaffen, mede via deze website.

Nogmaals bedankt.

volvoxc90 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat bedoelde ik ook actronics.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.