close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: cruise control

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld

Beste mensen,

De cruise control van een V70 D5 uit 2002 doet het niet meer. Klant beweert ook dat het rempedaal is gaan sissen als je het indrukt. Zelf vind ik het klinken als de normale 'zucht' die je hoort als je het rempedaal intrapt.
Op het dashboard staat ook de melding 'motor service vereist'. Deze melding is niet weg te krijgen door de dagteller ingedrukt te houden terwijl het contact op stand II wordt gezet.

1. Hebben deze symptomen iets met elkaar te maken?

Nu heb ik in diverse topics gelezen dat de kans groot is dat het ligt aan de sensor bij het rem- of het koppelingspedaal.
2. Waar zit de koppelingssensor? (Toch niet bij de koppelingscilinder die in het koppelingshuis zit, waarvoor de hele bak er achter weg moet?)
3. En waar zit de remsensor?

4. Of is er een andere oorzaak mogelijk?

Bij voorbaat mijn dank!

Geplaatst door

m.imelman (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bekrachtiger lek komt meer voor en beide schakelaars zitten bij het pedaal. De remsensor? ik denk dat je de sensor bedoelt op de bekrachtiger.

Highway 670
badge

5 jaar

Als de bekrachtiger lek is dan zakt het rempedaal toch langzaam weg als je hem ingedrukt houdt?
Dat is namelijk niet het geval.....
Dank voor het vertellen waar ik de sensoren/schakelaars kan vinden.

m.imelman 0

5 jaar

Nee hoor pedaal zakt niet weg , je hoort het vacuumlek in de booster.

Wordt het remmen beinvloed door het vacuumlek? M.a.w. moet het vacuumlek gerepareerd worden?

m.imelman 0

5 jaar

Ja , en liefst zo snel mogelijk voor ieders veiligheid , er zijn meer onderdelen die op vacuum werken , wordt het lek te groot kan zelfs de remwerking dermate slecht worden dat remmen een groot probleem kan worden.

Het blijken idd twee verschillende problemen te zijn:
1. de vacuumpomp is lek. Deze wordt morgen vervangen
2 de koppelingssensor was kapot: klein, witplastic, langwerpig dingetje met sleepcontact (waar niet aan te zien is dat er iets kapot is). Na vervanging deed de cruise control het weer.

m.imelman 0

5 jaar

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.