Na 2 keer al een dynamo vervangen te hebben 110 amp voor diesel 1,9 met airo nog steeds problemen, als de airco uit staat loopt hij perfect, als de airco aan staat piept de dynamo (stationair) tot en met 1200/1300 toeren daarna piept hij niet meer, rij je in de file met de airo aan dan gaat na een tijd het lampje van de verlichtingscontrole branden geef je dan gas bij tot boven de 1200/1300 toeren geen probleem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou me snaar is wat strakker zetten dan bn je er van af.
gr tijne
Zijn dat ruildynamo's? piepen komt van de riem omdat de dynamo vol vermogen moet geven i.v.m werking airco. Dat is typerend voor file met airco max, normaal stijgt het toerental autom. om vermogen te kunnen geven!
controleer ook eens of de v-riem (ga ik van uit) wel goed op de zijkant draagt en niet te diep in de poelie ligt, want dan kan hij geen kracht genoeg overbrengen. Strakker zetten belast al je lagers wel extra (en misschien onnodig, uitstel van executie))
Zit er een vrijloop op de dynamo? Hoe is de spanner?
ik ga hiermee aan de slag, het zijn trouwens wel elke keer ruildynamo's en het piepen zit 100% zeker in de dynamo, alvast bedankt voor jullie snelle reply
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar