close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo C30: inhouden afslaan motor

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6D

mijn C30 heeft geen kracht en slaat als ik op wil trekken vaak af. Ik heb hem uitlaten lezen en daar kwam uit dat de brandstofdruk te laag is.
Code ECM-2520. Heeft er iemand een suggestie waardoor dit zo kan zijn? Alvast bedankt.

Geplaatst door

vanwieren (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

284: ECM-2520 Brandstofdruk. Druk te laag, D4164T
Afdrukken

Informatie over storingscode ECM-2520

Toestand
De motorregeleenheid (ECM) controleert het signaal van de brandstofdruksensor. Zodra de motorregeleenheid (ECM) constateert dat de waarde van de brandstofdruksensor te veel afwijkt van een berekende waarde, of te laag is in relatie met het signaal getriggerd door de brandstofdrukregelklep, wordt de storingscode opgeslagen. De storingscode kan worden vastgesteld terwijl de motor draait.

Vervangende waarde
Er wordt een berekende brandstofdruk gehanteerd.
Mogelijke oorzaak
Verstopt brandstoffilter.
Lekkage aan hogedrukzijde.
Beschadigde injectiekleppen.
Beschadigde drukveiligheidsklep.
Beschadigde brandstofdruksensor.
Beschadigde brandstofdrukregelaar.
Geleverde druk te laag.
Beschadigde hogedrukpomp.

Storingsbeeld
Bericht in het display.
Slechte prestaties.



Dus ik zou zeggen begin eens met een nieuw brandstoffilter.

rensk001 0
badge

12 jaar

Ok, bedankt voor de info. Ik zal als eerste het brandstoffilter vernieuwen.

vanwieren 0

12 jaar

[b]Door moderator verplaatst, ander topic is vervallen[/b]

Kan iemand mij uitleggen hoe ik op deze auto een brandstoffilter moet plaatsen en ontluchten zonder speciaal gereedschap? Ik heb me laten vertellen dat het nogal precies komt. Is afvullen en plaatsen voldoende, moet je wel of geen gas geven om de laatste lucht kwijt te raken. Kun je hem door enkele malen gewoon op contact te zetten ook ontluchten? kan iemand mij de juiste beproefde methode uitleggen? alvast bedankt voor de reakties.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

kijk naar mijn beschrijving hoe ik het eerder heb gedaan
Heel eenvoudig.
Na wisselen starten en geen enkel probleem

janvanmeer 0

12 jaar

@janvanmeer,

welke beschrijving?
Je zit nu in een ander topic...

Moderator.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Heb vandaag het brandstoffilter van de v50 1.6d vervangen. Gaat heel eenvoudig. de 2 leidingen die je met de hand los maakt even afdoppen. Het nieuwe filter vol laten lopen met diesel (slang die past en trechter) Ertussen gezet door de 2 leidingen erop te klikken. Start gelijk zonder maar iets te stotteren. Geen handpomp nodig, niets ontluchten.
Schakel naar het hele bewerkingformulier

janvanmeer 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C30 of stel zelf een nieuwe vraag.