hallo
Ik heb hier een s40 die last heeft van een hoog verbruik ( 1 op 15/16)
en die stottert en inhoud wanneer men bijvoorbeeld 50 in z'n 3 rijd
Auto is uitgelezen en heeft de volgende foutcodes
-P2459 informatie in servicehandleiding
-P0341 Cincuit van nokkenaspositiesensor bereik/pretatie probleem
-P138B informatie in servicehandleiding
-P0428 tempratuursensor katalysator bank 1 hoge ingang
iemand een idee wat hier het probleem kan zijn??
mvg Roy
Geplaatst door hatebo (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden
Geeft ie de oorzaak niet aan?
P0341: niet goed bevestigde sensor/rotor, luchtspleet, bedrading, sensor zelf defect.
P0428: kortsluiting tegen positief bedrading, temperatuursensor katalisator, motorregelmodule
rest in service handleiding..
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
P2459 - Diesel Particulate Filter Regeneratie Frequentie
Kennelijk ook nog een probleem met het roetfilter. De frequentie waarin dit geregenereerd wordt klopt niet.
hatebo (0) PRO, 13 jaar geleden
hallo heren
de auto heeft inmiddels een nieuw roetfilter, aditief , en drukverschil sensor, nokkenaspositie sensor,
de klant geeft aan dat het stotteren steeds minder word.
nu nog een vraagje, op het dashbord geeft de boordcomputer -15 aan terwijl het toch echt 2 graden is.
er zit al een nieuwe tempratuur sensor in de spiegel links. (rechts zit er geen).
maar het probleem blijft. Wanneer je de auto naar buiten rijd zie je de tempratuur zakken.
iemand een idee waar dit probleem kan zitten??? en werkt deze tempratuur ook door op de motor managment??
alvast bedankt
mvg Roy
rensk001 (0) PRO, 13 jaar geleden
Slechte contacten in de aansluiting op de A-stijl . Kabel van de deur.