Hallo, ik heb vorige week een 960 gekocht uit 1995, de vorige eigenaar gebruikte nooit de AB (Volvo guard 1) maar deed alles met de sleutel, dus toen ik de auto ophaalde waren van beide AB de batterijen leeg, waarschijnlijk al heel lang, ik heb de batterijen vernieuwd en waarschijnlijk zonder verstand liggen te klooien.
Nu start de auto niet meer, beide status diodes bij de linker raamstijl blijven knipperen volgens een bepaald ritme (zie filmpje), van de 3 ledjes op dat zelfde kastje brandt niets, en dit kastje reageerd niet op èèn van beide AB.
http://smg.photobucket.com/albums/v195/e...
startmotor draait gewoon rond.
CV is dus ook nooit gebruikt door de eigenaar en er gaat geen alarm af, deze zijn mischien niet ingesteld?
Gebruikers handleiding had ik al gevonden maar bij een geactiveerd alarm heb ik hier dus niets aan.
Ik heb al enkele dingen geprobeerd zoals accu een nachtje los, minimaal een keer of 5 snel op contact en eraf gezet, enkele zekeringen uit de zekeringkast onder de motorkap eruit gehad.
Heb ook de sleutelschakelaar op de alarmhoorn omgezet, maar vermoed dat deze alleen voor het geluid uit te schakelen is, klopt dit?
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad te maken heeft met het alarm of startonderbreker, zo ja ik heb ook gelezen over een relais te vervangen door een overbruggingsrelais, waar kan ik deze vinden, zo nee waar zou ik dan mischien moeten gaan zoeken?
In het geval dat de auto naar de dealer moet is het dan te doen om de auto op te slepen, dit in verband met het ontbreken van rembekrachting en stuurbekrachtiging, het is ongeveer 7 Km
Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan helpen.
bvd Edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
aanvulling, heb net nog een zekeringskast ondekt links van het dashbord, hier heb ik het ook geprobeerd doormiddel van het verwijderen van zekeringen, maar helaas nog niets.
gr Edwin
Heb ook de sleutelschakelaar op de alarmhoorn omgezet, maar vermoed dat deze alleen voor het geluid uit te schakelen is, klopt dit?
Ja, dat klopt.
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad te maken heeft met het alarm of startonderbreker, zo ja ik heb ook gelezen over een relais te vervangen door een overbruggingsrelais, waar kan ik deze vinden, zo nee waar zou ik dan mischien moeten gaan zoeken?
Ja, dat kan je kunt een ander relais kopen maar, ik zou er voor gaan om het alarm in eren te herstellen.
Dit type geeft niet zoveel problemen.
Ik heb hier een link voor het programeren van de afstandbediening. Als je de pop up blokker tijdelijk uit zet krijg je een grotere versie die leesbaar is.
De afstandbediening van te voren even testen of je een piepje hoort als op het knopje drukt.
http://www.volvo850club.nl/index.php?opt...
Let op: De portieren, motorkap en deuren moeten goed gesloten zijn anders, is programmeren niet mogelijk.
Bedankt voor je reactie, bij beide AB is er geen piepje alleen een een rood ledje wat oplicht, dus deze zullen wel kapot zijn?.
Wat betreft het programeren van een nieuwe zender zal toch eerst het alarm gede-activeerd moeten zijn neem ik aan, want als ik nu op de knop op de linker raamstijl duw gebeurd er helemaal niets of te wel de dioden blijven gewoon knipperen zoals eerder omschreven.
gr Edwin
16 jaar
nog even een vraagje, ik lees net bij het programeren van de sleutel dat de A en B dioden gaan branden na de statusknop 3 seconden ingdrukt te houden, zouden ze hiermee mischien het knipperen bedoelen dat ik eerder liet zien in het filmpje in mijn starttopic, en dat deze nu nog op een signaal wacht van de AB, maar deze dus niets ontvangt vanwege de kapotte AB's
gr Ed
16 jaar
Nee, want dan zouden de statuslampjes blijven branden. Ik begin nu ook te twijfelen maar, bel morgen even met een dealer. Ik dacht namelijk dat ze het relais kunnen programmeren met een kastje. Ik weet alleen niet of het deze gaurd was. Ik dacht het wel. Als dat zo is zit het relais onder het dashboard en heeft een groenstekkertje in zijn kop zitten. De kans is aanwezig dat een monteur een relais heeft dat gedeactiveerd is.
Je kunt dan deze plaatsen en met de auto naar de werkplaats rijden.
Ik heb de relais gevonden in de auto en voor nu even een overbruggings relais besteld, zou maandag binnen zijn, ik hoop dat dit het probleem was, en ik zal dan later het alarm bij de dealer weer in orde laten maken (er is mij al een auto gejat).
Even terug komen op de AB's moeten deze zelf een piepje laten horen of de auto, mijn maat heeft namelijk een zelfde 960 en hij hoort ook geen piepje bij de zijne. Bij mij piept er niets bij de AB of de auto.
Kan de de dealer deze dingen testen, want dat er wel een rood ledje oplicht zal wel weinig zeggen buiten dat je weet dat de batterijen nog goed zijn.
en wederom bedankt voor je reactie, en ik zal laten weten hoe de afloop is.
gr Ed
16 jaar
Ik begin ook te twijfelen mede omdat Volvo nog al wat afstandbedienings had in die tijd.
Als er een piepje vandaan komt is het een zacht piepje dat alleen hoorbaar is aan het oor.
Testen van de afstandbediening is niet mogelijk alleen werkend op een auto.
De auto loopt weer, nadat ik eerst de overbruggings relais had geplaatst starte hij nog steeds niet, de orginele maar weer terug gezet, toen mijn maat maar gebeld om hem naar de dealer te slepen, onderweg hem maar eens in de versnelling gegooid om het te proberen en ja hoor naar enkele honderden meters sloeg die aan. Nu vermoed ik dat er in het brandstof systeem ergens iets verstopt heeft gezeten want de tank was wel erg leeg toen ik hem ophaalde.
Dat ik het in de start onderbreker zocht kwam door dat de lampjes van het alarmsysteem mij op het verkeerde been hebben gezet, deze moeten immers niet branden als het alarm er niet opstaat.
Nu wil ik even goed eens naar de dealer gaan om het alarm te laten uitlezen of te laten instellen, wat mag dit ongeveer gaan kosten er vanuit gaand dat het alleen aan de instellingen ligt en er niets kapot is of in het verleden iets aan de bekabeling is gedaan.
gr en bedankt Ed
16 jaar
Je hebt je auto met het alarmrelais geplaats en nu doet hij het wel? Gingen die lampjes die knipperde uit als je de auto op contact stond? Wat raar dat je auto nu wil starten na aantrekken? Heb je daarna de auto nog een keer gestart?
Ja ik heb het orginele alarmrelais terug geplaatst, lampjes knipperen altijd (auto op contact of niet) wat ook raar is dat ze in een heel ander frequentie knipperen dan de lampjes van mijn maat zijn auto waar het alarm gewoon functioneert zo als het hoort, nu weet ik bijna zeker dat het alarm niets te maken heeft gehad met het niet starten maar ergens waarschijnlijk vuil in het brandstofsysteem, als ik hem nu op contact zet hoor ik ook een ander geluidje (mischien brandstofpomp wat op druk komt?) Ik heb hem verschillende keren gestart (wel warme motor) en hij slaat gelijk aan. Aangezien ik morgen vroeg om 05.30 uur moet gaan werken, neem ik deze keer nog mijn vader zijn wagen mee en ga ik hem morgen pas na het werk (proberen) te starten, mocht hij niet starten zit ik er morgen vroeg tenminste niet mee te klooien.
Toen de vorige eigenaar hem kocht waren de batterijen van de AB's al leeg en hij heeft er verder niks mee gedaan, dus vermoedelijk werkt het hele alarm gebeuren niet en is er iets met de lampjes gedaan om de indruk te wekken dat er toch alarm op zit, daarom zou ik graag naar de dealer gaan om het uit te laten lezen (indien mogelijk natuurlijk) om te kijken of dit zo is of dat het toch alleen maar ontregeld is, dit moet wel een beetje betaalbaar zijn anders laat ik er liever een ander startonderbreker er in bouwen.
CV werkt niet op de AB's en hij geeft ook geen signalen met de knipperlichten en geen geluids tonen, ik weet niet of dit met instellingen te maken kan hebben.
gr Ed, en bedankt voor de aandacht
16 jaar
P.S. Mocht bovenstaand verhaal een beetje kloppen wil ik het even uitleggen waarom ik in 1ste instantie aan het alarm/startonderbreker dacht,
ik kocht de auto en zet hem voor het weekend bij mijn ouders neer ivm de kermis voor mijn deur, ondertussen zet ik nieuwe batterijen in de AB's en ga zonder me er in te verdiepen op de knoppen duwen van de AB,s en de ontvanger in de auto zonder tussentijds te starten, dan kom ik er nog achter dat die alarmlampjes op de deurstijl zitten de knipperen. zondag s'avonds wil ik de auto in mijn eigen buurt gaan zetten omdat ik s'morgens weer moet gaan werken, en dan start die niet. Ik denk dat je wel met me eens bent dat ik dan in de waarschijnlijk verkeerde richting ga zoeken.
gr Ed
16 jaar
Ja en nee. Het is alleen raar dat je benzinepomp nu ineens werkt ik zit nu meer te denken aan een brandstofpomp die het zo nu en dan wel doet of (en dat weet ik niet) dit alarm schakelt de benzine pomp ook uit. Er is hier nog niet zo lang geleden een topic geweest van een V40 met de zelfde soort storing aan de pomp.
Die het naar een klap op het ding ook deed maar na een paar weken later toch overleden was. Het KAN zijn dat je bij toeval het zelfde probleem hebt.
Benieuwd of hij morgen start en zou dan je alarm op orde brengen beter het orginele dan er een bij te knopen want, als er dan een storing voordoet wordt het alleen maar lastiger storing zoeken.
Ja hoor hij starte gelijk vanmiddag ik hoor nu duidelijk een geluidje bij het op contact zetten (benzine pomp?) wat er eerder niet was.
Volgende week eens naar de dealer om te kijken wat er met het alarm mis is, voor nu blijf ik van alle alarm gerelateerde knopjes af voor het geval dat.
gr
16 jaar
update; na contact te hebben gehad medio september met de dealer, vertelden ze mij dat dit alarmsysteem niet op de computer kon worden aangesloten (?), ze wilden er uiteraard wel naar kijken maar dit zou wel eens in de papieren kunnen gaan lopen, daar dit dus een nog onbekend bedrag kon gaan worden heb ik er maar van afgezien.
Totdat, ik hem onlangs ophaalde na 5 weken stalling waarbij de accu geheel was leeg getrokken, accu opgeladen en na een dag of 2 s`avonds viel me op dat de indicatiedioden knipperden bij het uitzetten van de auto en openen van de portieren en de status dioden bleven uit, bij mijn maat gekeken en precies zoals het hoorde. Ik blij natuurlijk en wilde de AB`s gaan inleren met de 1e onbeschadigde leek het goed te gaan maar bij de 2e met plakband in elkaar gezette ging het mis en viel hij gelijk weer in de eerder omschreven storing.
Nu is van de week mijn accu geheel overleden en heb er een nieuwe ingezet maar eerst een nachtje niet aangesloten in de hoop dat het alarm zich weer zou ressetten maar helaas, nu mijn nieuwe vraag, het alarm zou ook over een eigen accu beschikken? kan deze tijdens de stalling ook leeg zijn geraakt dat het alarm zich zo heeft geresset? indien dit mogelijk is waar kan ik deze accu vinden en is deze los te koppelen? zodat ik zo kan proberen dat de storing weer verholpen is.
gr Ed
15 jaar
Iemand nog geinteresseerd ? Heb zojuist mijn alarm weer geprogrammeerd.
14 jaar
Als je hem hebt geprogrammeerd van uit mijn eerder voor gelegde storing zou ik graag weten hoe.
gr Ed
14 jaar
Ik had de auto afgesloten met de afstandsbediening, op alarm. Bij terugkomst bleken de batterijtjes leeg te zijn, kon de auto niet open krijgen, dus eerst naar een winkel om batterijtjes te kopen, maar die maat hadden ze niet. Daarom de auto maar met de sleutel open gemaakt, lawaai op de koop toe. Aleen: geen sirene, blijkbaar is die batterij ook leeg. Vraag er tussen door, hoe kom je bij die batterij, moet je dan het kastje van de sirene, waar ook het sleuteltje inpast om deze uit te zetten, demonteren ? En waar zit dan de toegang tot de batterijhouder ?
Auto bleek niet te starten, alarm stond nog op startonderbreking. Minpool accu losgemaakt, je hoorde een felle piep, daarna weer aangesloten en auto bleek te starten. Twee lampjes, die normaal met 1x per seconde knipperen waren nu beide continu aan. Thuis nieuwe batterijtjes gekocht en alarm opnieuw geprogrammeerd volgens het boekje (geen prettig karwei): beginsituatie was: met afstandsbediening krijg je alleen de auto op alarm, status 1. Overigens is het me ook overkomen, dat de centrale deurvergrendeling niet inkwam (alleen hoorde je een reactie, maar ging niet op slot). Later bleek, dat als ik de auto een paar keer met de sleutel op slot deed, dat ie toen wel pakte.
Wellicht moeten we even telefonisch contact hebben. Even contact via de e-mail ?
14 jaar
Ik heb een heel ander probleem als jij hebt/had, ik heb dan ook de moed ongeveer een jaar geleden op gegeven tot dat ik een mailtje kreeg dat er een nieuw bericht stond in dit topic, maar ik maak me er ook niet druk meer over of iemand moet met een passende oplossing komen.
Wat jouw sirene betreft meen ik ergens te hebben gelezen dat je de gehele sirene zou moeten vervangen, maar als je die nog kunt vinden? Er is op dit forum ook een onderwerp waar iemand zijn sirene vervangde door de claxon, overigens zonder resultaat, dus mischien moet je ook even proberen of het wel aan je sirene ligt.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 960 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar