goedenmorgen,
ik hoop hier een goed antwoord te kunnen krijgen over mijn probleem van de volvo v40 op lpg3 1.8 250000 bouwjaar 1996.
Ten eerste een zeer fijne auto.alleen!
1)Ik had eerst problemen om de auto goed in de versnelling te krijgen,goed opgelost(hint voor andere volvo rijders)nieuwe busjes geplaats onder de auto bij de schakel stang.kosten(22euro)volvo dealer in delden)
2)Koelvloeistof raak ik kwijt.de auto rookt niet,geen olie bij resevoir,geen koelvloeistof bij de olie!hij gaat steeds naar het minimale.zie ook compleet geen lekkage?ook niet na het stilzetten van de auto!heb hier wel een week of 3mee doorgereden en steeds nieuwe koelvloeistof bijgevult!na de drie weken begon ie erg in te houden.Baaaaaaalllen!met de koude motor duurt het zo,n beetje 10seconden dat ie wou starten!(probleem had ik al een tijd)nu si het zo als ik de 10seconden gepasseerd ben dan ie net op drie cilinders loopt!duurt duurt ongeveer 20seconden dat ie weer over gaat op 4 cilinders!oefffffffffffff.
Deze auto heeft nog nooit een revisie gehad van enige cilinderskop vervanging etcetc.
Heb hem nu maar weggebracht na een revisie bedrijf,om de kop in orde te maken en de kleppen te stellen of te vervangen!kost wat,maar daar kan ie ook niks aan doen met 25000km!
Zou dit nu de oplossing zijn om van de kwalen af te komen die ik nu net beschreef??
3)ook is het zo dat als ik rem vanaf de autobaan na de afrit dat ie erg hard trilt met het remmen in het stuur!iemand de oplossing???
Tja het is veel maar hoop toch dat jullie mij wegwijs kunnen maken met de problemen!daarom kom ik ook op problemcar!!
jongen/dames bedankt voor het lezen,en hoop er duidelijke dingen uit te halen die mij verder kunnen helpen!
groeten paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1) is redelijk bekend, maar evengoed bedankt voor de tip!
2)vermoedelijk een lekke koppakking, de gedachte dat er dan olie bij het koelwater moet zitten is gedeeltelijk correct. Hangt van de plek af waar ie lek is. Niet roken na de start is vreemd, aangezien ik vermoed dat de koppakking een lek heeft tussen koelsysteem en cilinder (niet raar voor een diesel met deze km stand!) Als de kop er toch af gaat, moet dit probleem straks over zijn.
3)Kromme schijven, waarschijnlijk aan de voorzijde. Afdraaien of vervangen (blokken altijd meevervangen).
zou toch eerst een lektest uitvoeren om er zeker va te zijn dat probleem van koelvloestof in kop/pakking zit.
Misschien zit probleem ergens anders (bobines, onderbreekrelais van lpi systeem, lpi pomp in lpg tank, er kan van alles aan de hand zijn waar het slechte aanslaan/slechte lopen vandaan komt, evenals het koelvloeistofverlies, (denk ook aan warmtewisselaar, dit komt ook regelmatig voor). Dus...eerst goede diagnose stellen alvorens dergelijke reparaties uit te voeren!!
19 jaar
Hoi Paul, is jouw probleem reeds opgelost?
Wellicht mosterd na de maaltijd......
Betreffende koelwater heb ik hetzelfde probleem gehad met m'n S40 1,8. (2x zelfs)Uiteidelijk bleek een foutje te zitten in het blok waardoor er te weinig oplegvlak was van de koppakking.
Ik hoop niet dat jij hetzelfde hebt, ik heb het uiteindelijk opgelost door een pakking te monteren van de 1,6/1,9 Hp motor variant. Die heeft een kleinere boring.Het gaat nu weer 20.000km goed.
Groeten , Thieu
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar