close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: Laadstroom lampje

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine

Het laadstroomlampje blijft branden , bij een draaiende motor.

Ik begrijp dat de accu dan niet geladen wordt

Of zijn er andere oorzaken bekend?

De accupolen heb ik schoongemaakt

Als ik het goed begrepen heb uit dit forum kan dit een defect van de spanningsregelaar zijn
Is dit de regelaar die op de dynamo zit?

Heel lang geleden gebruikte ik Vraagbaak voor de....... van P Olieslager

Is er ergens een pdf op internet over
Hoe je de dynamo er af haalt
Hoe lang kan je rijden met een opgeladen accu zonder laadstroom,zonder lichten aan?

Ron van der Sluis

Geplaatst door

rjvdsluis (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hieronder een copie van de instructie in de volgende LINK
http://answers.yahoo.com/question/index?...
En een filmpje hoe je de riem verwijdert bij een auto
http://www.youtube.com/watch?v=HFP4blvei...
En een aantal foto's waarop je kanzien hoe je de alternater vervangt (
http://volvoforums.com/forum/showthread....

Deze is beter voor mijn Volvo v70
http://volvospeed.com/vs_forum/index.php...
stap 7 : De onderste bout van de dynamo kan ik niet begrijpen

Dan klopt dit verhaal niet meer zo
Best Answer - Chosen by Voters
1. disconnect the negative battery cable [lay a rag over the battery post to prevent accidental arcing.
2 remove serpentine drive belt [make a drawing of belt routing before removal] now remove belt tensioner.
3 remove power steering fluid supply hose from pump [catch fluid from resivour in a pan and dispose of properly]
[you will need approx a bottel and a half of NEW fluid upon reassembely]
3-a at this point disconnect the top radiator hose from engine and lay aside [about 2 quarts of coolant will be lost]
4 remove the pressure line from the pump and lay aside [cover open end with another rag to prevent dirt entry]
now unbolt and remove the pump.
5 note the position of wires on back of alternator [don't remove just yet]
6 the alternator "nests" between the a/c compressor and the engine block. so remove the top 2 compressor
bolts, then loosen but DO NOT
remove the bottom 2 compressor bolts.
7 now remove the one bolt at the top of the alternator, [this is a little tight to fit hand there]
8 pull alternator towred the fnt. of car and upwards at the same time, all while twisting enough to expose wiring,
whitch can now be disconnected.
9 now pull alternator out from the top.
10 while installation is the reverse of above leave the battery feed wire a little loose [the big red wire] until new
alternator is securely mounted
then this can be tightened after wire is back in guide groove [don't forget to reinstall the wire cover, it just snaps
in place]
11 fill p/s resivour and coolant resivourto mark [leave coolant cap off so pressure wont build up and scald you].
before starting.
let warm at idle until cooling fans come on and recheck the coolant level, adding as necessary then replacing the
cap

rjvdsluis 0

13 jaar

Tot zover ben ik gekomen
Alle bouten losgemaakt MAAAAR
Ik krijg hem er niet uit
HELP
https://sites.google.com/site/mijnvolvov...

De link is een afbeelding van de dynamo

ROn

Hehe eindelijk heb ik een aantal plaatjes gevonden die op mijn Volvo lijken
http://volvospeed.com/vs_forum/index.php...
Maar stap 7 kan ik niet uitvoeren. De bout die ik los moet maken weet ik niet te zitten

Na 2 dagen pielen eindelijk de laatste bout los, Hij is , als je voor de auto staat aan de rechterkant onder op ongeveer 7 uur tegen het motorblok
Hij heeft geen moer. Hij gaat door de dynamo naar het frame waar de riemspanner op zit.
Als je voor de kar staat aan de rechterkant van de dynamo onderin,met een spiegeltje te zien.

HIJ IS LOS en
De spanningregelaar is ongelijk versleten (de koolborsteltrjes)

Waar de koolborsteltjes tegenaan komen (de connector) is ook versleten
een lager was ook rot
Gerepareerd voor 85 euro.

THE END

rjvdsluis 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.