Beste mensen,
Al een keer eerder was ik dankbaar voor de hulp die ik hier kreeg. Er is nu weer een probleempje met mijn trouwe volvo s40 uit 2004. Daarom wilde ik nog een keer een vraag stellen.
Er is een voortdurende melding op het dashbord dat de auto voor zijn beurt naar de garage moet.
Een kennis van me had een foutcode uitlezer en die heeft het apparaat aangesloten op de volvo.
Het blijkt de foutcode: ECM-250A
Die zou moeten verwijzen naar de lambda sensor of zonde. Maar mij is het niet duidelijk.
Volgens die kennis is er maar 1 sonde in deze volvo.
Toch zie ik op onderdelenzoeker.nl 2 mogelijkde sonde's.
1 voor de catalysator en 1 erachter.....Ra ra, wat zou het nu zijn?
De auto rijdt op zich goed, alleen hij doseert niet echt lekker met het gaspendaal op lagere toerentallen.
Ook heb ik het idee dat het brandstof verbruik wat hoog is (ja, ik weet het volvo...) en dat de auto op hogere toerentallen tegen een muur loopt wat het vermogen lijkt te verdwijnen of in te houden. Zijn dit herkenbare signalen?
Bedankt alvast aan ieder die wil helpen.
Dirk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik kom op wat anders uit , brandstofdruksensor.
Als er uitgelezen wordt met universeel van lage kwaliteit , weet niet of dat zo is , krijg je vaak niet de juiste info..
O jee..... En ik had al een zoekertje geplaatst op onderdelenzoeker.nl
Weer cancelen dan. Hoi Kaleido! Dank je wel weer, je komt iedere keer weer met hulp
De brandstofdruksensor, en hoe moeilijk is het die dan te vervangen, waar zit dat?
Groet, Dirk.
7 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 maanden