Volvo S60: lekkende benzine injectoren???????

Bouwjaar: 2001

klant heeft s60 2.4 130.000km gelopen.
motormagament lamp brandt
foutcode ecm 250. diverse dingen gecontroleerd.
motorolie is te hoog, benzine in motorolie
injectoren zijn gereinigd, brandstoffilter v.v, motorolie v.v

na 1 dag is storing weer aanwezig, wat kan er nog meer aan de hand zijn.

E.J

Geplaatst door E.J (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Om foutcode 250 te krijgen moet je een van de bovenstaande symptomen hebben. Alleen ken ik lekkende injectors niet bij Volvo. Om storingscode 250 te krijgen kan ook de luchtmassameter slecht zijn. Ecm 250 is lambasensor regeling te laag of te hoog. hoe is de compresie en carterventilatie?
krijgt hij niet veel rommel in het carter waardoor je een te hoog oliepeil krijgt? Is er misschien alleen maar een luchtlek of luchtmassameter defect?

E.J (0) PRO, 19 jaar geleden

luchtmassa meter is vervangen zelfde resultaat
lamdasensor is vervangen (voorste) zelfde resultaat
bij koude start gaat adaptievewaarde naar 0.94 (niet lang) dan naar 1.000.
gemiddelde adaptieve waarde wordt te laag en gaat in foutcode
motor houdt niet in.
carterventilatie is gecontroleerd
benzine druk, is soms wisselvalig heeft eigen s60 ook controle
bijna 4bar.
als ecu lamp bandt gaat ook weer uit naar enige tijd rijden.

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik vermoed dat je moet gaan zoeken naar een lek in het inlaat systeem of je gasklep is aanhet stuk gaan.

E.J (0) PRO, 19 jaar geleden

hoe kun je de gasklep juist diagnose uitoefen, daar zat namelijk geen foutcode's in

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als daar een storing in zit dan is in de meeste gevallen het ding in vergaande staat je kunt er enkele metingen aan verrichten maar meer ook niet. Ik heb nog nooit aan een gasklep gemeten maar tijdens rijden of starten weet ik wanneer het ding slecht is maar neem altijd toch nog een collega in de arm wat hij denkt. Het is immers toch ¤ 800,- wat je er opschroeft.

E.J (0) PRO, 19 jaar geleden

we hebben diverse onderdelen geruild, lamdasensor, luchtmassa meter
enz goed proefgereden. klant laten rijden 1 week alles goed, waarde
volgens ons nog steeds te laag. terug geruild alle onderdelen klant
rijden nu 4 weken met auto alles goed.
wij hebben zelf ook 1 week met andere s60 gereden ivm onderdelen
ook geen foutcode.

p.s wij hebben ook nog de accu vervangen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.