581 bezoekers online

Volvo 460 1994: min punten 460

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

ik heb eergisteren een Volvo 460 1.8 gekocht
zijn er min punten voor deze auto

Daimler
6g72

Speed2006

Geplaatst door Speed2006 , lid sinds 13 jaar geleden

9 Reacties

0

jan T, 13 jaar geleden

ach dat valt zover ik weet wel mee je kan van alles hebben met iedere auto en wat een ander heeft hoef jij niet tekrijgen veel hangt af hoe je met een auto om gaat en onderhoud.
ik heb zo n 10 jaar een 460 2l in onderhoud gehad en daar was nooit wat mee buiten het normaale onderhoud dan.
en ok de 340 en 360 die we hadden rijden deden het prima.
dus mijn conclusie het is een prima wagen maar zoals met alles je kan geluk of pech hebben dus ik zou zeggen niet teveel zorgen maken en gewoon lekker mee rijden.

groetjes jan.

0

mvdkant, 13 jaar geleden

zit je vast op je stoel, hier komen mijn eigen minpunten aan de 460.

auto is uit 1993, heeft een 1.8 motor en rijdt op lpg en heeft 257000km op de kok staan. na 40000km en 14 maanden verder heb ik de volgende lijst opgebouwd. het merendeel is normaal onderhoud/slijtage

dynamo
startmotor
gaskabel
div. radiatorslangen
radiateur ivm uit elkaar vallen van lamellen
voorruit ivm steenslag
koplamp ivm afkeur apk
uitlaat
distributieriem + spanrollen
remschijven met remblokken
2 banden
ruitenwissers 2x een setje
rotor, verdeelkap, bougiekabels, bougies + oliefilter met olie.
klepdekselpakking ivm olie lekkage
alle gloeilampen voor en achter
schokdempers achter
knopjes kachelbediening
accu
diverse klepstelplaatjes.

wat mankeert er nu aan,

wiellager rechtsvoor,
2 banden met minder dan 3 mm profiel,
een mogelijke cilinderkopvervanging ivm lpg slijtage
stappenmotor moet worden gereinigd
gasklephuis mogelijk vervuild.

achteraf gezien, was het dit waard om allemaal te vervangen. nee, deze auto is me wat dit betreft behoorlijk tegengevallen. wellicht ligt de auto na de eerstvolgende apk keuring op de sloop, afhankelijk van de kosten die eraan komen.

martin.

0

mvdkant, 13 jaar geleden

oh, ja, vergeten. mijn schokdempers aan de voorkant kraken bij het draaien van het stuur.

0

bormie, 13 jaar geleden

stabilisator stangen,een beetje handigert haald deze uitelkaar en ontroest de kogels en smeerd deze weer(mits geen speling)

0

jan T, 13 jaar geleden

je zegt het zelf al een hoop gewoon onderhoud en dan een op gas ja dan is het een ander verhaal maar zo het met alle merken is je kan geluk en pech hebben maar een auto op gas met 257000 km dan weet je bij voorbaat dat je kosten krijgt.

groetjes jan.

0

Jeroenv70, 13 jaar geleden

Had ook een 460 GLE met zo'n rotte renaultmotor dr in.
Lekte olie en water en deed alsof ie een diesel was bij stationair draaien, maar was een benzinemotor...ingeruild tegen een Toyota ( en een echte diesel) van 5 jaar oud die vervolgens zonder een enkele technisch mankement nog eens 260ooo kilometer heeft afgelegd...ik probeer nu maar eens een v70 ... kijken of dat wat is

0

harm4134, 12 jaar geleden

ik heb ook een volvo 460, ook op gas en heb er nooit geen problemen mee, als je de normale onderhoud maar pleegt, en zeker iedere 10000 km de kleppen laat stellen is er geen vuiltje aan de lucht.
iemand die zegt dat het een slecht auto is heeft vast geen goed onderhoud gepleegt.
mijn vrouw heeft een 440 maar dan op bezine, maar daar geld hetzelfde voor, maar dat is toch met iedere wagen zo,net zo als met mensen, als die niet hun natje en droogje op tijd krijgen gaan ze ook minder funktioneren of niet soms?

0

mvdkant, 12 jaar geleden

wat jeroen v70 heeft geschreven klopt ook bij mijn auto,

hij lekt olie, de metalen buis aan de voorkant van het motorblok voor koelvloeistof is lek ( doorgeroest ) moet binnenkort vervangen worden en de auto klinkt inderdaad als een diesel, met name als hij koud is.

een pluspuntje, hij is gisteren weer goedgekeurd voor de apk. heeft nu 265000km gereden.
er was een voorwiellager defect (wist ik al meer dan een jaar), 1 band versleten (wist ik ook) en de co waarde was te hoog. de auto rijdt op lpg g3 en dat systeem is niet af te stellen volgens de garage. de remedie om hem weer goed te krijgen was de auto flink in toeren te jagen (om en nabij de 6000 rpm) om zo het een en ander schoon te blazen. de auto komt normaal niet boven de 3500 toeren.

de laatste tijd rij ik eigenlijk wel storingsvrij en begint de auto mij wel weer te bevallen.
ik hoop dat het zo blijft.

martin.

0

Colani63, 12 jaar geleden

Ik heb een aantal jaren een 460 van eind 95 gehad, was een fijne auto, geen gekke dingen meegemaakt, wel slechte reparaties en daardoor storingen, voorruit was vervangen en niet goed gelijmd of ontvet, dus waterlekkage, weet jij wel wat er gaat gebeuren, je computer en een hoop relais zitten daar recht onder....
Verder geen vreemde dingen, en dat met 218000 op de teller, en toen kwam er op de snelweg eentje van achter binnen, einde auto..
Maar de jap die achterop reed, was echt plat en ik ben nog "lekker" naar huis gereden. Nadeel is dan de lage dagwaarde....
Maar dat was niet geheel je vraag, ik zou zeggen is de auto goed onderhouden geen zorgen, het zijn betrouwbare sterke auto's, alleen niet zo zuinig...

Grtz Colani

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.