close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Motor houdt in

Bouwjaar: 1998

Sinds kort houdt de motor regelmatig een beetje in. Het ergst bij koude motor, maar ook bij een warme motor.
Als de motor staionair loop, lijkt het alsof één cilinder geen barndstof krijgt, waarna het staionair toernatl onrustig wordt. Maar de motor slaat niet af.
Ik heb het brandstoffilter al vervangen en tevesn een stuk leiding omdat deze erg genikt was, maar dat mocht niet baten, alhoewel het inhouden nu niet meer gebeurt bij hoog toerental en veel gas (op de snelweg).
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Valse lucht in de brandstofleiding?
Vuil in de branstofpomp of op de verstuivers? Helpt injectorreiniger dan?

Geplaatst door

jptje (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

O ja, het is natuurlijk een diesel. Nog één van het indirect ingespoten tijdperk...

jptje 0

19 jaar

Brandstofregelaar op de pomp defect. Bekend euvel. Is vrij vlot te vervangen.

Averdonk 0
badge

19 jaar

Zijn de kleppen al wel eens gesteld, bij juiste klepspeling loopt de motor veel rustiger.

Bird 0
badge

19 jaar

Zo'n brandstofregelaar, is dat ook te vervangen door iemand die geen automonteur is maar wel een handige sleutelaar, en is zoiets duur? En waar zit die regelaar?

jptje 0

19 jaar

Zit aan de zijkant van de pomp. Is elektrisch gestuurd. Kosten ongv. 225,- euro ex. btw.

Averdonk 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.