Sinds kort houdt de motor regelmatig een beetje in. Het ergst bij koude motor, maar ook bij een warme motor.
Als de motor staionair loop, lijkt het alsof één cilinder geen barndstof krijgt, waarna het staionair toernatl onrustig wordt. Maar de motor slaat niet af.
Ik heb het brandstoffilter al vervangen en tevesn een stuk leiding omdat deze erg genikt was, maar dat mocht niet baten, alhoewel het inhouden nu niet meer gebeurt bij hoog toerental en veel gas (op de snelweg).
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Valse lucht in de brandstofleiding?
Vuil in de branstofpomp of op de verstuivers? Helpt injectorreiniger dan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
O ja, het is natuurlijk een diesel. Nog één van het indirect ingespoten tijdperk...
Brandstofregelaar op de pomp defect. Bekend euvel. Is vrij vlot te vervangen.
Zijn de kleppen al wel eens gesteld, bij juiste klepspeling loopt de motor veel rustiger.
Zo'n brandstofregelaar, is dat ook te vervangen door iemand die geen automonteur is maar wel een handige sleutelaar, en is zoiets duur? En waar zit die regelaar?
19 jaar
Zit aan de zijkant van de pomp. Is elektrisch gestuurd. Kosten ongv. 225,- euro ex. btw.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar