Het motor lampje van xc90 2,5 turbo (benzine )blijft branden.
ook na resetten twee gebeurt. Luchtmassameter vervangen maar na 20/30 km gaat het lampje weer branden of twee keer starten . Boordcomputer geeft geen melding aan .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Resetten alleen helpt ook niet, repareren wel.
Wat zijn de uitgelezen foutcodes? Liefst compleet met nummer.
Is er een originele luchtmassa meter gebruikt en waarom is die luchtmassa meter vervangen?
Hallo Oldford
dat is het nu er word dus geen fout melding gegeven .Maar toch gaat het lampje weer branden.
En er is originele luchtmassameter gebruikt (merk bosch) .
8 jaar
Ik ga er even van uit dat je met motorlampje de MIL (zo heet dat nu) bedoeld. Een geel lampje met een motorblok en/of de tekst check engine.
Als het lampje brandt dan MOET er een foutcode zijn. Dat is wettelijk zo geregeld (EOBD regels).
Misschien wordt de verkeerde apparatuur gebruikt voor het uitlezen.
Maar als er geen foutcode is, waarom wordt er dan gereset? En gaat na die reset het lampje dan uit?
En waarom wordt er dan op de gok een luchtmassa meter vervangen? Die zijn niet gratis.
Probeer het eens met een algemene EOBD-scanner, want met die MOET er een foutcode te zien zijn.
Zo niet, dan is er een bedradingsfout waardoor de lamp aangaat of de ecu is defect of er is aan de software gerommeld.
Is de auto standaard of getuned?
Wat zijn de symptomen? Want bij hikken/horten/stoten kan ik me nog iets voorstellen van het vervangen van de luchtmassa meter.
Bedankt. Het klopt .mil lamp .
Ik ga je raad opvolgen .het vreemde was dat de Boordcomputer ook niets aan gaf.en nu nog niet. De garage heeft het gereset dan gaat het lampje uit voor zo ver ik weet is de auto niet getuned .
ik ga vragen of ze het met EOBD scanner willen uit lezen .
8 jaar
Probleem opgelost.
Temp/druksensor inlaatlucht is vervangen.
De storingscode (DTC) wordt opgeslagen als de motorgeleenheid. (ECM)
(Ecm) waarneemt dat het signaal van de inlaatluchttemperatuursesor (IAT)hoger is dan een berende gewenste waarde.
8 jaar
Bedankt voor de feedback.
Hebben ze nu met een EOBD-scanner wel de fout kunnen uitlezen of was deze zo hard dat de normale scanner hem nu ook zag?
En de luchtmassa meter die onnodig vervangen is? Moet je die nog steeds betalen?
Voor zo ver ik weet ..
eigen scanner van volvo.
Luchtmassameter kan retour.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar