close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Motor loopt niet na vervangen koppakking

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 B4184S

Hallo allen,

mijn Volvo v40 gebruikte al geruime tijd veel koelvloeistof en werd vaak te warm. Daarom heb ik de koppakking vervangen en de kop laten vlakken. Na montage van de nieuwe kop en koppakking, wil de motor met geen mogelijkheid meer lopen. De motor is met speciale apparatuur gecontroleerd en staat 100% zeker op tijd, maar heeft totaal geen compressie op geen enkele cilinder. Hij krijgt wel brandstof en heeft ook een vonk, maar het lijkt er dus op dat de kleppen open blijven staan.

Van een bevriende monteur hoorde ik dat de klepstoters hydraulisch zijn, en dat er dus eerst oliedruk moet zijn voor de de kleppen werken. Daarom hebben we de auto gesleept en flink toeren laten maken, maar helaas ook zonder resultaat; de motor lijkt zo dood als een pier.

Hopelijk is er hier iemand die meer van dit probleem weet en mij kan helpen, want ik heb geen idee meer waar het kan liggen!

alvast bedankt!

Geplaatst door

peterpostma (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe weet je 100% zeker dat hij op tijd staat ??
Als hij niet op tijd staat en er word gestart dan zijn METEEN een aantal kleppen krom, meestal 8 of alle 16 !!
Zijn de inlaatnokkenas en de uitlaatnokkenas niet omgewisseld ??
Hij loopt ook voordat de stoters oliedruk krijgen, alleen tikken de kleppen dan.
Zijn er foutcodes ??

Mijn vader zegt er speciale apparatuur bij gehad te hebben, en zegt er 100% zeker van te zijn dat de motor nu op tijd staat. Ik ben hier zelf echter niet bij geweest. de motor is wel meerdere keren gestart geweest toen deze nog niet op tijd stond, maar mij is verteld dat wanneer een klep krom of kapot is, de motor uberhaupt niet meer wil rond draaien?

Foutcodes zijn er voor zover ik weet niet.

peterpostma 0

14 jaar

Peter , aan het eind van de nokkenassen zit een zaagsnee om hulpgereedschap in te doen. Die snedes moeten versprongen staan !!! Volgens mij gaan in en uitlaat nu gelijktijdig open en ook weer dicht. Als je geluk hebt is er niets krom . Zuigers niet op bdp zetten en de assen goed draaien en opnieuw beginnen. Succes Jan.

Punt 50
badge

14 jaar

Peter , aan het eind van de nokkenassen zit een zaagsnee om hulpgereedschap in te doen. Die snedes moeten versprongen staan !!! Volgens mij gaan in en uitlaat nu gelijktijdig open en ook weer dicht. Als je geluk hebt is er niets krom . Zuigers niet op bdp zetten en de assen goed draaien en opnieuw beginnen. Succes Jan.

Punt 50
badge

14 jaar

Aan het eind, dus tegenover de distributieriem? En hoe bedoel je 'versprongen staan'? bedankt voor je antwoord in ieder geval!. Ik ben pas komende vrijdag weer in de gelegenheid weer aan de auto te werken dus ik zou t erg waarderen nu zoveel mogelijk antwoorden met mogelijke oplossingen te krijgen, zodat ik zoveel mogelijk kan proberen vrijdag :)

peterpostma 0

14 jaar

[quote=peterpostma]de motor is wel meerdere keren gestart geweest toen deze nog niet op tijd stond,[/quote]
Dan vrees ik helaas het ergste voor je kleppen..
Zie ook de post van Volvo-specialist.

rfbroek 0

14 jaar

De inkepingen aan het einde van je nokkenassen aan de zijde van de versnellingsbak moeten inderdaad versprongen staan, de inlaat inkeping moet naar boven staan, en de uitlaatinkeping moet naar beneden staan, waarschijnlijk hebben ze gereedschap gebruikt die ze recht zet allebei omdat dat bij veel auto,s wel is, maar dus niet bij deze motor, en dan ben ik ook bang dat je kleppen krom zijn, ik heb trouwens zo,n tool zelf gemaakt, en ook zo dat ze verspringen, zonder zo,n tool krijg je ze bijna niet goed afgestelt, succes verder, weet niet of je al verder bent omdat deze topic al wat ouder is.
Ohja, als je deze motor bij de krukastekens afstelt, moeten de zuigers alle 4 in 1 lijn staan.

Peter. hoe is het nu met de volvo? We zijn nu een maand verder en ik krijg alleen opmerkingen van anderen. Het is wel altijd spannend als je de motor na een ingrijpende reparatie start ,maar eerst met de hand ronddraaien geeft al een goed gevoel van veiligheid. Ook als monteur moet je goed kijken als je voor de eerste keer iets uit elkaar haalt en kijk of het ook anders in elkaar gezet kan worden. Die nokkenassenblokkering lijkt op een renault maar het viel mij gelijk op. Kleppen gaan dan samen open en dicht ,maar aanslaan kan je vergeten. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.