Tijdens rijden op snelweg viel het vermogen weg, melding op dashboard: Beperkt vermogen. Auto aan de kant gezet, uitgelezen door ANWB en gereset, foutcodes:
P060B - Interne controle module A/D
P02CF - Brandstofinspuitventiel cilinder 2
P02CD - Brandstofinspuitventiel cilinder 1
Na opnieuw starten geen probleem meer en naar huis gereden. Bij aankomst garage geen foutmeldingen meer, motor liep normaal, motor reiniger toegevoegd aan tank.
Ondertussen loopt de motor na starten, bij stationair draaien onrustig. Tijdens het rijden valt de motor soms uit zonder meldingen op het dashboard. Dit gebeurd bij afremmen/terugschakelen door een bocht, op of een rotonde, niet op volle snelheid.
Bijgevoegd grafieken van motor toerental en rail brandstofdruk. Eerste 3 plaatsen zijn van stationair draaiende motor waarop de toerental variaties te zien zijn. Laatste plaatje is waarop de motor uitvalt na het intrappen van koppeling en maken van een bocht.
Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Brandstofpomp, rail druksensor, inspuitventielen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, als de Analoog-Digitaal omzetter in de computer defect is, dan kun je van alles verwachten.
Dan worden de signalen van allerlei sensors verkeerd omgezet, waaronder ook de brandstofdruk.
Misschien kan Actronics dit testen.
N.B.: De fouttekst bij foutcode P02CD en P02CF is incompleet.
P02CF - Brandstofinspuitventiel cilinder 2 inleren aan maximum grens
P02CD - Brandstofinspuitventiel cilinder 1 inleren aan maximum grens
@oldford dank voor je aanvulling op de foutteksten.
Indien de A/D omzetter defect zou zijn, zou deze foutcode dan niet terug moeten keren? Momenteel wordt er geen enkele foutcode gegenereerd, ook niet na het uitvallen van de motor.
2 jaar
Tja, misschien is de afwijking nu net onder de grens waarbij de foutcode komt.
Ik zie in ieder geval de raildruk rare sprongen maken op je grafiekjes.
begin eerst met brandstoffilter
2 jaar
Auto heeft dikke maand geleden grote beurt gehad met nieuw brandstof filter. Gisteren de motor goed warm gereden met de motor reiniger in de tank. Vandaag weer gereden, nu loopt ie stationair weer goed en is niet meer afgeslagen.
Dus de vraag is of het hiermee opgelost is of dat het wachten is totdat er binnenkort echt iets direct raakt.
Weet iemand wat de rail brandstofdruk normaal zou moeten zijn bij stationair toerental?
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar