Volvo V70: Motormanagement Service

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5

Sinds kort krijg ik met enige regelmaat de melding "Motormanagement Service Spoed". De motor raakt dan in een soort noodstand waarbij je geen nauwelijks meer trekkracht hebt. Als je de auto herstart dan is de melding verdwenen en rijdt de auto weer prima. Het starten duurt daarna wel even een aantal seconden langer.

Ik heb gemerkt dat als de melding in opkomst is de auto al wat met hickups rijdt. Je rijdt dan bijv. 120 en je voelt hem maar hij rijdt dan niet constant. Bij de garage de auto uit laten lezen en dit resulteert in de foutmelding "Brandstofdruk te laag". Advies was om eerst branstof filter te vervangen. Dit heb ik gisteren gedaan maar helaas vandaag weer de melding "Motormanagement Service Spoed".

Ik heb op een ander forum gelezen de verstuivers lek kunnen zijn of dat de EGR klep verstopt raakt. De Volvo dealer gaf aan dat ze als het vervangen van het brandstoffilter niet werkte ze gingen kijken naar verschillende sensoren (geen idee welke...) maar het vervangen hiervan zou een aardige duit kosten.

Heeft iemand ervaring met deze problematiek?

Groeten,
Frank

Patreskovice

Geplaatst door Patreskovice (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

De vraag is of de foutmelding de lage (opvoer) druk betreft of de hoge druk in de inspuitrail.
Bij de 1e kan vervangen van het filter helpen. Bij de 2e denk ik dat er wat anders aan de hand is, in ieder geval niet de EGR.
Weet je ook een foutcode nummer?

Patreskovice (0), 13 jaar geleden

Dat is een goede vraag die ik helaas niet kan beantwoorden. Ik weet ook de foutcode helaas niet. Enige manier om daarachter te komen is dan helaas opnieuw uitlezen.

a-technischoisterwijk (0), 13 jaar geleden

Dat lijkt op hetzelfde probleem als dat ik heb. Daarnaast start mijn auto al wat langer niet goed. Heb jij daar ook last van?

joep2006 (0) PRO, 13 jaar geleden

Het komt vaker voor dat de brandstof opbrengst van de pomp in de tank te weinig is,deze dient dan vervangen te worden,dat geeft dezelfde symptomen en foutcode

Patreskovice (0), 13 jaar geleden

[quote=a-technischoisterwijk]Dat lijkt op hetzelfde probleem als dat ik heb. Daarnaast start mijn auto al wat langer niet goed. Heb jij daar ook last van?[/quote]
Inderdaad. Daar heb ik ook last van. Ik heb wel gemerkt dat als ik als ie slecht start bijv. in zijn 3 even flink doortrek er enorme hoeveelheid rook wordt geproduceerd. Daarna start hij wel weer goed dus dat is eigenlijk wel vreemd.

Patreskovice (0), 13 jaar geleden

[quote=joep2006]Het komt vaker voor dat de brandstof opbrengst van de pomp in de tank te weinig is,deze dient dan vervangen te worden,dat geeft dezelfde symptomen en foutcode[/quote]
Beste joep2006, hoe kan ik testen of de opbrengst van de pomp in de tank nog voldoende is?

Highway (120) PRO, 13 jaar geleden

heren, laat de auto nu eerst uitlezen voordat je van alles gaat vervangen. Er zijn een aantal dingen mogelijk van een lekke verstuiver tot een verstopt brandstoffilter.
De kans is zelfs aanwezig dat en nog iets anders is of kan zijn. je kunt dan wel van alles vervangen of testen en dure onderdelen vervangen en uiteindelijk het probleem nog niet hebben opgelost. Zo was hier iemand die was van alles aan het vervangen en had een lege brandstoftank.

Hessels036 (0) PRO, 13 jaar geleden

Eén of meerdere injectoren lek aangezien de auto ook slecht aanslaat. Even de injectoren laten testen.

Patreskovice (0), 13 jaar geleden

OK, bedankt. Ga ik dat zeer binnenkort in ieder geval eens laten doen.

Patreskovice (0), 13 jaar geleden

Inmiddels een test op de verstuivers gedaan. Het resultaat was: 1 goed, 1 matig, 3 slecht. Op basis daarvan alle verstuivers vervangen. Nu een week goed door kunnen rijden tot vandaag opnieuw de melding is verschenen. Foutcodes zijn: 2505 / 2506 brandstofdruk te laag.
Opnieuw dezelfde symptomen zoals eerder in dit topic beschreven.

Patreskovice (0), 13 jaar geleden

Nog even een kleine correctie op voorgaande. De foutcodes waren:
ECM 2505 / 2503 / 2509 (allemaal brandstrof druk te laag)

Highway (120) PRO, 13 jaar geleden

brandstof filter vervangen?

Patreskovice (0), 13 jaar geleden

Al gedaan. Opnieuw laten uitlezen vandaag en ECM 2505 (brandstofdruk te hoog) en 2501 (brandstofdruk te laag). Klasse van de verstuivers naar de correcte klasse laten zetten door de garage in de boardcomputer. Garage geeft aan dat het de sensor op de brandstofpomp of op de common rail zou kunnen zijn. Geven aan dat ze dat allemaal moeten doormeten voor ze het zeker weten... bij dit soort storingen kan volgens mij het aantal uur lekker oplopen :-(

Patreskovice (0), 13 jaar geleden

Vandaag opnieuw naar de garage omdat de storing weer optreed. Brandstofdrukregelaar vervangen. Storing lijkt opgelost te zijn al kreeg ik de melding opnieuw bij een snelheid van 140km/u.
Op de terugweg de melding niet meer gekregen. Hopelijk is de storing nu verholpen. Met de garage afgesproken dat we het een week aankijken. Mocht de storing toch weer terugkomen, dan wordt het oude onderdeel weer teruggezet en gaan ze verder zoeken.

Greefhorst (0) PRO, 12 jaar geleden

Is dit probleem verholpen na deze reparatie? En wat is bij de d5 de definitie van drukregelaar. Ik heb hetzelfde probleem maar ik verdenk de commonrail sensor hoge druk.

Mvg,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.