close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 240: net niet afslaan bij terugschakelen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: LPG, Motorcode: 2,3 L

De auto wil afslaan bij het terugschalen, of slaat zelfs even af, de lampjes dashboard lichten even op.
Dit gebeurd bij een warme motor, of warm weer!!
Vooral bij terugschakelen, b.v. als ik de snelweg verlaat.
Op benzine is dit probleem niet aanwezig, alleen op lpg dus, de verdamper of wat kan er aan de hand zijn?

Geplaatst door

heldens (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de bougie kabels al eens gecheckt doe dat bij voorbaat in een donkere ruimte dan kun je goed zien of de kabels niet poreus zijn, dan zie je n.l wit-blauwachtige vonkjes ui je kabels komen. en vooorzichtig met je handen staat krachtige spanning op. succes

Art-52 0

15 jaar

Hoi Frans, het is bijna donker ik ga proberen, maar waarom wel op gas niet op benzine?

heldens 0

15 jaar

Als het nou zou mocht zijn dat je een Vialle AMS systeem hebt, kun je aan de onderzijde van het voordeksel van de verdamper met een tule een 30 mm bodemontluchterslang monteren. Deze slang steek je naast de koplamp in de rijwind. Bij afremmen op de motor is de druk op het tweede trap membraan aan beide zijden gelijk. Het kan ook zijn dat het vacuumsysteem wat de Eaton-klep bedient defect is. Deze Eaton-klep is gemonteerd om te voorkomen dat de auto affikt wanneer de hittedraad na contact uit schoon gebrand word.

vialle instalatie?

bormie 0
badge

15 jaar

Ja hoezo, acht je dat onmogelijk?

Ja, het is een vialle inst. aan de bougiekabels is niks te zien ook niet in het donker.
Ik zal morgen eens kijken of het een AMS systeem is, je andere verhaal, zal ik mij eens in moeten verdiepen, bedankt zover Jos. Trouwens heeft deze auto wel een vacuum systeem, niet zoals bij nog oudere auto's in de verdeler.

heldens 0

15 jaar

Heb je een klein vierkant schakelaartje met een groene led die rood kleurt wanneer je start? Zoja, dan heb je een AMS-systeem. Gezien de auto, de uitvoering, de leeftijd en de toen geldende regelgeving kan het niet anders. Tenzij er in de loop der jaren aan geknutseld is.

Klopt, vierkant schakelaartje met groen ledje. weet eigenlijk niet of die rood gaat branden met starten, dacht het niet, ik dacht dat hij alleen rood brand als ik op benz. rij.

heldens 0

15 jaar

Volgens mij "waait" deze auto gewoon "uit" !!

Ofwel de rijwind zorgt ervoor dat er te veel druk in het luchtfilter ontstaat waardoor het gasmengsel verstoort word en de motor (bijna) afslaat.

Oplossing: de luchtinlaat van het luchtfilter uit de rijwind leggen en de thermostaatklep in het luchtfilter vastzetten op de "zomerstand" (grootste opening open)

Het probleem wordt erger, ook als de auto nauwelijks warm is gaat hij slecht lopen en wil hij afslaan.
Laatst bij een flinke rit, na een korte stop weer starten liep hij heel slecht, na wat pielen met het gaspedaal kwam hij pas een beetje op toeren. en kon ik verder. Dus boverstaande oplossing lijkt mij helaas niet.

heldens 0

15 jaar

Het kan ook zijn dat je verdamper slecht is, de omloopluchtklep vervuild of een slechte smoorklepschakelaar.

Gisteren heb ik de luchtinlaat verwijderd om het uitwaaien tegen te gaan, en hij liep als een speer.
Vanmorgen liep de auto gelijk na het starten voor geen meter, geen trekkracht maar ook op benzine niet.

heldens 0

15 jaar

Het is nu als volgt, Starten op lpg gaat wegrijden ook, maar niet meer dan een meter of 10.
Dan loopt de motor heel slecht, als ik hem dan op benzine zet loopt hij in het begin ook slecht, na een paar km, 5 of zo kan ik hem weer op lpg zetten en alles gaat goed. waar heeft hij last van?

heldens 0

15 jaar

Maak een afspraak bij XXX en laat de boel nakijken en afstellen, want zo kom je ook geen meter verder, letterlijk en figuurlijk.
Dat tie op benzine slecht loopt heeft met vervuiling te maken door het langdurig op lpg rijden.
Dat tie op lpg niet goed loopt zit waarschijnlijk in de afstelling of een versleten onderdeel.
Als tie altijd goed gelopen heeft op lpg ligt het niet aan een slangetje uit de wind hangen,want dan heeft het al uit de wind gehangen.

primera p11 0

15 jaar

Wie is XXX? ik moet starten op benzine en kan na 200 meter rijden overschakelen op lpg, koud of warm maakt niet uit.

heldens 0

15 jaar

Dat is een gasinbouwer, die kan je storing waarschijnlijk wel verhelpen.
Ik weet niet hoe ver je bij hem vandaan woont, maar ik zou er eens een telefoontje aan wagen.
Tenslotte, zo maar gaan zitten rommelen aan een gasinstallatie is niet aan iedereen besteed.

primera p11 0

15 jaar

Het vragen om en het aanbieden van werk is niet toegestaan, doe dit de volgende keer rechtstreeks via de mail.

mvg,
moderator.

Hans4040 1285
badge vip badge

15 jaar

[quote=heldens]Het is nu als volgt, Starten op lpg gaat wegrijden ook, maar niet meer dan een meter of 10.
Dan loopt de motor heel slecht, als ik hem dan op benzine zet loopt hij in het begin ook slecht, na een paar km, 5 of zo kan ik hem weer op lpg zetten en alles gaat goed. waar heeft hij last van?[/quote]
Geachte heer Heldens,

Uw vraag gesteld per email heb ik op diverse wijzen getracht te beantwoorden. Echter krijg ik steeds een foutmelding terug. Die ziet er als volgt uit:

Your message

To: eheldens@home.nl
Subject: Volvo 240

did not reach the following recipient(s):

eheldens@home.nl on Tue, 16 Jun 2009 09:19:04 +0200
There was a SMTP communication problem with the recipient's email
server. Please contact your system administrator.



Indien u het voor elkaar krijgt uw instelling aan te passen kan ik het antwoord alsnog verzenden.

[quote=Hans4040]Het vragen om en het aanbieden van werk is niet toegestaan, doe dit de volgende keer rechtstreeks via de mail.

mvg,
moderator.[/quote]
Dit gaat waarschijnlijk niet gewaardeerd worden door de heren moderatoren. U hebt boter op uw hoofd indien u meent anderen te moeten wijzen op het vermelden van namen. Ik heb een van uw moderatoren gewezen op het vermelden van een naam door nota bene een moderator zelf. Bijgaand het hooghartige en misplaatste antwoord:

Beste Hakeem,
Ik moet U meedelen dat ik Uw mening niet deel;
De heer XXX is absoluut geen beunhaas, sterker nog: ik schaar hem onder de beste in dit LPG land.
Met het noemen van zijn naam en het verwijzen naar zijn website,
wordt bewerkstelligd dat iemand met LPG problemen geholpen wordt.
Dit is altijd beter dan de bijdragen van personen die er "verstand" van denken te hebben.
Het is tenslotte de bedoeling dat er problemen opgelost worden en dat vraagstellers niet van de regen in de drup komen.

Verder kunt U het moderaten aan het moderatorteam overlaten.


De XXX in dit bericht is door mij geplaatst. Hier stond oorspronkelijk de naam van de persoon naar wie door de moderator verwezen werd.

kan het aan de thermo-tijdschakelaar liggen?

heldens 0

15 jaar

Kun je een of meerdere foto's maken van de verdamper, gasslang vanaf de verdamper tot aan het mengapparaat en de omloopluchtaansluiting? En plaats die dan hier op de site.

ik heb foto's gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze op de site zet.

erik

heldens 0

15 jaar

[quote=heldens]ik heb foto's gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze op de site zet.

erik[/quote]

Op deze foto vallen mij enkele zaken op.
Ten eerste is het overduidelijk dat het systeem niet meer functioneert zoals Vialle het bedoeld heeft. In de drooggasslang is naast de actuator en vlinderklep ook een hoofdafstelregister te zien. Een duidelijker bewijs dat het systeem niet meer functioneert is hiermee een feit. Daarnaast heeft de reparateur het ook niet meer geweten en als oplossing een hoofdafstelregister gemonteerd om zo aan de emissie eisen vande APK te voldoen.

Ten tweede, de vlinderklep wordt door een vacuumsysteem aangestuurd. Van dat systeem ontbreken enige componenten die van belang zijn.

Ten derde vertoont de verdamper uitwendig oliesporen. Inwendig is de verdamper zo vervuild door sludge dat het door de pakkingen naar buiten komt.



Het advies is om een Vialle specialist op te zoeken en het systeem weer in orde te laten maken.

OKE, duidelijk dat er het een en ander aan gepruts is, hartelijk dan voor je antwoord, ga op zoek naar een specialist in het zuiden, volgen mij zit een goede in Baarlo.

Erik

heldens 0

15 jaar

idd AISB is er goed. Telefoon 077-4773000. Succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.