auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S70: Niet starten als auto warm is

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: B5252S., Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 106

Goedendag,

Sins een paar dagen heeft onze volvo s70 2.5 144pk automaat (1999) benzine het volgende probleem

Als we de auto na een rit parkeren en na een +/- 1/2 uur weer willen gaan rijden. Dan wil de auto niet meer aanslaan. De startmotor draait wel rond alleen slaat hij niet aan, wachten we een uurtje dan doet de auto het weer.

De anwb is er bij geweest en heeft de auto is uitgelezen en er werden geen foutcodes gevonden. De bougie, Bougie kabels, verdeelkap en rotor waren allemaal goed (origineel volvo +/-10000km oud )

Weet iemand wat ik nu kan doen/vervangen om het probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie moeite

Met vriendelijke groet,
Erik Huisken

Geplaatst door

hrhuisken (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De symptomen komen overeen met een onderdeel dat warm niet meer (goed) werkt.
Dat is vaak de krukaspositie sensor, maar het kan ook de nokkenaspositie sensor zijn of zelfs de motor computer.

Testen kun je door 1 voor 1 de betrokken onderdelen af te koelen met b.v. perslucht of koudspray.
Slaat de motor sneller aan dan heb je het foutieve onderdeel gevonden.

oldford 0
badge

5 jaar

ik was net bezig om antwoord testuren en mijn gedachten zijn excact het zelfde als onze voorganger op dit forum, ik persoonlijk zou eerst vliegwielcensor vernieuwen omdat ik uit ervaring dit vele malen heb opgelost door ongeacht geen foutmelding toch te kiezen voor censor verniewen. zeker weten dat dit de oplossing is, gaarne op dit forum uw resultaat weer vermelden. gr volvo V50

volvov50 0
badge

5 jaar

controleer of de nokkenassensor niet vol olie zit. Deksel aan de zijkant van de kop aan het eind van de achterste nokkenas. Ook de antenne ring van de startblokkering geeft wel eens problemen.

Highway 745
badge

5 jaar

Allemaal erg bedankt voor jullie snelle reactie’s

Ik ga er mee aan de slag

Nog even een vraagje, is een vliegwiel sensor het zelfde als een krukas/bdp sensor?

Met vriendelijke groet,

Erik.

hrhuisken 0

5 jaar

ja Erik, het zelfde

volvov50 0
badge

5 jaar

Zelf heb ik een soortgelijk probleem gehad. Vele kenners gevraagd en auto meerdere keren laten uitlezen.
Als ik na een korte rit een boodschap had gedaan, startte de motor wel , maar ging gelijk weer uit. En soms ging het goed en bleef de motor draaien.
Dat soms werd steeds zeldzamer en de auto is opgehaald. De Volvo kon toen wel op eigen kracht de autoambulance oprijden.
Aangekomen bij de garage startte de motor niet en is er direct gemeten. Het brandstofrelais bleek de boosdoener te zijn. Met een nieuw relais ( groen) heeft de auto nooit weer dit probleem gehad.
Ik heb het oude relais onder een vergrootglas bekeken en zag ( moeilijk te zien) een soldeerscheuring bij de spoel en dit geeft bij stroomdoorvoer de ongewenste defecten. Het kostte een paar centen , maar ik was van veel onzeker gedonder af.

Hallo allemaal

Iedereen bedankt voor de reacties.

Heb van middag de bdp sensor vervangen, en nu start de auto meteen.
Het lijkt alsof de auto iets sneller aanslaat en iets mooier loopt

In ieder geval erg blij dat het zo simpel op te lossen was.

Bedankt

Met vriendelijk Groet,

Erik Huisken

hrhuisken 0

5 jaar

Beste Erik, een tip kan goud waard zijn, Veel plezier met je Volvo. gr VolvoV50

volvov50 0
badge

5 jaar

Goedendag,

Na het vervangen een aantal dagen geen probleem gehad.
Echter na een dag of 4 voor de eerste keer weer dat de auto niet start na een korte rit. De stekker waar de bdp sensor in gaat schoongemaakt en de auto deed het weer goed.
Van middag begon de auto na +/- 5 minuten rijden bij het stoplicht slecht stationair te lopen. Toerental 900 tpm valt terug naar 600 tpm en dan weer naar 900 tpm als je dan gas geeft begint heel even te stotteren en loopt dan weer normaal. De auto stil gezet en meteen weer gestart en de auto loopt dan gewoon weer goed. Na 10 minuten weer verder gereden en geen enkel probleem meer gehad.

Iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken?

Met. Vriendelijk groet,

Erik Huisken

hrhuisken 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.