Beste lezers, graag een oplossing voor dit probleem.
We zijn in bezit van een 440 met B18U motor. Auto heeft 260.000 gelopen en normaal onderhoud gehad.
Sinds enkele weken starte de auto moeilijk, nadat er een tijdje mee gereden was (warme motor dus)
Na wat langer starten, sloeg de motor uiteindelijk toch weer aan.
Nu is dat probleem steeds erger geworden.
De stand van zaken is dat er een groot aantal zaken zijn vervangen; bougies, rotor en verdeelkap, BDP sensor, temp.sensor met lichtblauwe steker.
Koude strat is goed; auto schakelt keurig over naar gas. Eindeloos uitzetten en weer starten levert geen probleem op.
Warme motor uitzetten en direct weer starten gaat ook altijd goed.
Staat de auto met warme motor 5 minuten stil, dan start hij nu met geen mogelijkheid meer.
Gisteren zelfs een sleepje gehad, nadat de accu was leeggestart; 5 meter en hij liep weer!!!
Wie kan mij zeggen waar het probleem zit?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi vervang de rubberen aansluitingen van de vacuumslangen op het inlaatspruitstuk achter het injectorhuis eens. Zijn er drie, twee net naast elkaar en de derde gaat naar voren richting carterontluchting. De laatste heeft onder het luchtfilterhuis nog een rubber aansluitslang en die moet je ook vervangen. Kan met een passende benzineslang en vaak heeft een automaterialen zaak wel een stukje over.
Succes Ronald.
Probeer eens het volgende: vlak voor het einde van de rir (ongeveer 1-2 kilometer) overschakelen op benzine.
Daarna starten op benzine en als de motor loopt op gas overschakelen.
Gaat het dan beter dan lekt er gas weg als de motor stil staat en is het mengsel te rijk bij starten.
Ronny,
eerst bedankt voor je reaktie. Deze slangetjes zijn allemaal in orde. Als ik het zwarte plastic 'inlaatstuk' (boven over de motor) los heb, start de auto normaal. (in koude toestand dan)
Ik denk dus niet dat de slangetjes het probleem zijn.
Oldford, ook jij alvast bedankt. Wat zou er dan aan het gaslekken gedaan kunnen worden?
Het probleem lijkt overigens langzaam toegenomen te zijn.
14 jaar
beste oldford,
zojuist een stuk gereden. Overgezet op benzine. Warm weggezet en ook nu slaat de motor niet aan, na ongeveer 15 minuten te hebben gestaan.
Gaslekkage lijkt me niet aan de orde dus. Groeten
14 jaar
Het inlaatfilter op je brandstofpomp kan vervuild zijn.
Start je wagen wel direct op gas?
Als je motor afslaat op gas, is de verdamper dan misschien bevroren? Hij voelt dan ijskoud aan en er zit rijp op.
14 jaar
Alles geprobeerd en alle adviezen opgevolgd; blijft nog steeds hetzelfde Wie o wie weet de oplossing???
14 jaar
Maar je zegt niet wat je precies hebt gedaan. Heb je het brandstoffilter schoongemaakt? Zo ja, welk brandstoffilter?
Start je auto wel direct op gas? Weet je trouwens wel hoe je je auto direct op gas moet laten starten, dus zonder het eerste stapje op benzine?
Is er een storingsuitlezing? Als het 1-1-1 is met lopende motor dan is het je brandstofpomp. Check zekering 13.
Check de bedrading van de temperatuursensor. Deze sensor heeft een blauwe stekker en zit op het thermostaathuis. Als de bedrading goed is (dus de hele kabelboom openknippen en de draden controleren) vervang dan de temperatuursensor (ongeveer 15 euro).
ik hoor van je.
14 jaar
Vandaag een inlaat met injectie van de sloop gehaald. Alle problemen in één klap opgelost.
De dingen die opgoedbedoeld advies vervangen waren:
temp. en BDP sensor, ontst.moduul, brandst.filters, ontsteking met kabels en bougies, etc etc waren het dus allemaal niet.
Bedankt voor de raad en adviezen en blij dat ik nu weer rij !!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar