Mijn V70 heeft 188000 gelopen en is 30.000 km geleden op gas gezet. Hij heeft geen oliekoeler en ook geen radiateur waar olie en koelvloeistof dicht bij elkaar zitten. Heerlijke auto geen klachten. Ik had ineens een forse hoeveelheid olie in mijn koelvloeistofreservoir. Na overleg met de dealer was de hypothese, lekke koppakking of scheurtje in de kop. Kop eraf en geen lekspoor te zien op de pakking. Na afpersen bleek de kop ook geen problemen te hebben behalve dat hij "licht" krom was. De dealer heeft eigenlijk geen goede verklaring voor het probleem (misschien de lichte kromming van de kop). De zaak is weer in elkaar gezet, koelsysteen doorgespoeld en ik ga eens kijken hoe het nu gaat.
Vraag: iemand nog een andere suggestie hoe deze klacht kan ontstaan?
Dank
Niek
Geplaatst door nklerk (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden
per ongeluk olie in het koelreservoir gedaan ?? (wie dan ook :S )
nklerk (0), 16 jaar geleden
Dacht het niet sjaak.
Na 600 km lijkt het alsof er toch weer een lichte vetaanslag op de koelvloeistof komt. Als het probleem nog niet over is wat dus betekent dat er waarschijnlijk langzaam toch olie in de koelvloeistof blijft komen moet dit dus ergens in het onderblok gebeuren (denk ik). Heeft iemand daar ervaring mee. Zou het kunnen helpen om een "afdichtpil"in het koelsysteem te gooien. Is er nog een andere mogelijkheid waardoor koelvloeistof vervet?
Het zijn een hoop vragen maar dit is ook zo,n rare storing
Niek
sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden
Vettigheid kan nog wel afkomstig zijn van de vorige keer. Gewoon ff in de gaten blijven houden en evt koelvloeistof nogmaals verversen als het te erg wordt.