bij een v70 2.4 140 pk uit 2000 gaat het oloedruk lampje branden bij warme motor
we zijn bij het verwijderen van het carter heel veel zwarte "drab" tegen gekomen
na zoveel mogelijk alles verwijders te hebben is de motor een aantal keer geflushed met speciale flush olie
de tijd dat het duurt voor het olielampje gaat branden word wel langer maar hij gaat nog steeds aan
wat tevens is gedaan is de oliepomp schoongemaakt
de olie druksensor is ook al vervangen
graag u idee .. Sven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de druk ook gemeten? Gaat het lampje stationair branden of ook tijdens rijden?
Wij hebben dit ook gehad bij een v70 van 2001 met een 2.4t motor. Ook 2 keer geflusht, het is wel een stuk minder geworden maar stationair brand het lampje nog steeds, maar met ongeveer 150 toeren meer is het uit.
hij gaat tijdens het rijden branden
stationair gaat hij koud normaal uit maar indien warm gaat hij branden
er is nog geen drukmeting gedaan
Meten is weten.
Bij ons was de oliedruk goed
draad van de oliedruksensor ergens tegen de massa (is toch een massaschakelaar ?)
eerst olie druk meten en er zitten meerdere sesoren in voor de oliedruk lage en hoge druk en vervang ze allemaal en ook de goede komt vaak voor dat er de verkeerde in worden gezet met de verkeerde waarde
gr paul
nou als de drukschakelaar aan massa zou gaan liggen dan zou het niet uit moeten maken hoe warm de motor is....
en graag zou ik willen weten waar de andere sensoren moeten zitten
ik ben alleen degene tegengekomen aan de "bumper " zijde
kijk eens op het olie filter huis
gr
dit is het type waar het oliefilter verzonken in de carterpan zit
dus daar zit geen schakelaar ..
Wanneer het olielampje alleen bij warme motor (dunne olie) gaat branden moet je het carter maar eens demonteren. Je ziet in het carter een leiding tussen het oliefilter en de olie koeler lopen. Wanneer je die leiding demonteerd zie je twee o ringen. Daar heb je een inwendige lekkage. De dunne olie word direct terug het carter in gepompt. Pas dusop en rijd niet verder want je hebt echt te weinig oliedruk.
we hebben een nieuw probleem met de auto..
om de bovengenoemde pakking ringen gaan te vervangen wilde wij vandaag de carterpan eronder uit gaan sleutelen..
maar bij het leeglaten lopen van het carter werden we opgeschrikt door de kleur van de olie!
en lijkt duidelijk water in de olie te zitten ! de olie is helemaal wit gekleurd !! en is tussen tijds niet mee gereden behalve diverse keren verplaatsen maar dit valt niet onder de honderden meters...
nou zit ik zelf te kijken naar de warmtewisselaar die tegen het carter geschroeft zit maar die hebben we losgeschroeft en het koelsysteem onder druk gezet en we zien nog geen water lekkege door die kanalen dus ... help
ik hoor graag meer ideeen
de pakking ringen zijn vervangen en de warmtewisselaar is buiten het koelsysteem gezet ,
helaas gaat weer het oelie lampje branden !
Sven, kun je de oliedruk niet meten? Dan kun je tenminste met zekerheid stellen dat de druk wel of niet goed is.Water in de olie kan natuurlijk ook via de koppakking en - het komt voor! - misschien hebben ze wel koelvloeistof ipv motorolie bijgevuld?
Sven, Weet je zeker dat je pakkingen goed gemonteerd hebt? Ik zit al 12 jaar bij volvo. De klacht die jij beschrijft is bekend en komt vaker voor door die pakkingen. Koelvloeistof in de olie komt alleen voor wanneer de motor te heet is geweest. Meet de olie druk. Doe een cilinder lektest. Meer tips heb ik niet voor je.
Groeten Chris.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar