👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn Volvo V60 D4 is bij ca. 160.000 km olie gaan verbruiken. Vroeger waren dat bij Volvo km standen, waarbij de motor net goed was ingelopen op weg naar drie tot vier ton kilometers!
Op dit ogenblik moet ik ca. 0,5 ltr na 3000 km bijvullen. Op het internet komt ik erg veel olie ellende tegen met de D4. Er zijn zelfs al complete motoren vervangen, omdat het verbruik steeds erger wordt.
Bijkomend probleem is het feit, dat de D4 geen oliepeilstok heeft en de digitale uitlezing volkomen onbetrouwbaar is. Bij de eerste start in de ochtend staat hij soms op laag en na een ritje van een half uur en aansluitend 15 minuten stilstand is hij weer helemaal vol. De peil sensor is al eens vervangen (€ 250!!) maar dat hielp niets. Lijkt mij meer een software probleem, omdat "uitlezen" bij de dealer wel een (juist??) peil laat zien. Er is geen grotere ellende dan een auto die olie verbruikt en waar je dat niet kunt controleren. Kent iemand dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mijn 4 cilinder D3 motor uit 2015 heeft exact hetzelfde probleem: Oliepeil koud op min, en op een willekeurig ander moment op max. De mijne verbruikt zo'n 0.5L op 1250km, wat ik echt veel te hoog vindt. Er is heel veel geschreven over specifiek deze type 4 cilinder motoren van 2014-2018.
Volvo ontkent alles. Iedere dealer die ik spreek weet 'zogenaamd' niets over extreem olieverbruik van deze motoren, maar het internet staat er vol van.
Ik ben radeloos want over het algemeen hoor ik bij navraag dezelfde reactie's: Motor moet worden gereviseerd. Kosten? Hoger dan de dagwaarde.
Een Volvo V60 D3 uit 2015 (9 jaar oud) met 225.000 op de teller waarvan de motor altijd is onderhouden en waarschijnlijk kapot dreigt te gaan? Schandalig Volvo!!!
Lijkt veel op het probleem met mijn V 60 D4 die ik in 2021 van de hand heb gedaan. Ik was het gedoe zat en ben toen overgestapt op een echte auto in de vorm van een Mercedes C350e. Het is een "feit van algemene bekendheid", dat de Volvo diesels tussen 2014 en eind 2016 dit euvel hadden, maar de meeste dealers ontkennen het. Revideren van de motor is veel te duur. De goedkoopste die ik in 2021 kon vinden zat op ruim € 5.000. De dealer rekende tussen 8 en 10k. Olie blijven bijvullen is de enige optie en hopen, dat het niet erger wordt. De V60 van mij gebruikte ca. 1 ltr. per 800 km toen ik hem wegdeed.
20 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V60 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 dag