auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: "Onoplosbaar" startprobleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

Na 3 keer in de garage geweest te zijn, krijg ik stilaan de indruk dat de startproblemen van onze Volvo onoplosbaar zijn. Misschien zijn er hier leden die iets soortgelijks al gehad of gezien hebben :

Soms start de wagen niet meteen. Ttz : hij start maar valt meteen terug stil. In 8 gevallen op de 10 start hij even later wel gewoon. Maar in die 2 op de 10 gevallen zit ik met een vervelend probleem. Kan soms een halfuur duren voordat hij aan de praat geraakt. Enkele keren starten en terug stilvallen en het is om zeep, dan is hij "verzopen" natuurlijk. Om de batterij te sparen ga ik niet heel de tijd proberen, maar laat ik de wagen een halfuurtje staan waarna hij meestal wel start.

Er zijn gelukkig wel meer keren dat hij gewoon start dan het bovenstaande.

Ondertussen is er al vanalles aan gedaan :
- brandstofpomp werd vervangen, leek eerst iets beter, maar na een week dezelfde problemen
- enkele dichtingen werden dan vervangen
- het laatste wat ze geprobeerd hebben was een nieuwe sleutel. Het zou aan de transponder gelegen hebben

Al bij al is er nog niks opgelost. Ik rij er wel mee, maar het is gewoon stresserend om niet te weten of je wel weg geraakt.

Dingen die lijken te helpen :

- zorgen voor een halve tank benzine, dus niet op reserve gaan rijden of zo
- wagen parkeren met neus lichtjes naar beneden. Is uiteraard niet overal toepasbaar, maar als ik hem met z'n neus naar boven parkeer geraak ik gegarandeerd niet weg (bijv. op een lichtjes hellende oprit met neus in de lucht)

Al deze dingen doen me denken aan een probleem met de brandstoftoevoer bij het starten (ik ben geen techicus, ben de "vrouw des huizes" ;-)). En enkel bij het starten. Verder draait de motor prima, behalve als ik lang moet stilstaan, dan draait hij een beetje onregelmatig soms.

Weet iemand raad ? Tips die ik de garagist kan meegeven als hij de volgende keer binnen gaat ?

Geplaatst door

Sunne (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Auto avond van te voren naar dealer brengen en daar met behulp van een krik of steunen met de neus in de lucht zetten.
Benzinedrukmeter aansluiten en nachtje laten staan. Volgende morgen benzinedruk meten en dan starten en wederom benzinedruk bekijken.

Voor je 2e probleem: Motor warm rijden en lang (hoe lang is dat? 1 minuut, 5 minuten?) stationair laten draaien met aangesloten 4-gas tester.
Eventueel gelijk ook benzinedruk meten en uitleesapparatuur aangesloten.

oldford 0
badge

15 jaar

Ik zal het noteren voor de volgende keer dat hij binnen gaat. Ben er net weer mee weggeweest, niks probleem gehad, zeker 6 keer stilleggen en weer starten (van winkel tot winkel), niks probleem. Dàt vind ik dus vreemd aan het hele geval, dat hij het 9 op de tien keer gewoon normaal doet.

Sunne 0

15 jaar

Wat ook startproblemen kan veroorzaken (VOORAL bij S/V70 van 1999 en 2000) zijn de verbindingen van de immobiliser en van de antenne-ring om het contactslot !!
Ik heb al meerdere keren (door ALLE stekkerverbindingen van immobiliser en van de antenne-ring te vernieuwen) zeer lastige startproblemen opgelost !!

Bedankt ! Ik neem alle tips mee naar de garage.
P.S. ik ben een leek op techno gebied : wat is die antenne-ring ? Heeft dat te maken met contact met de transponder in de sleutel ?

Sunne 0

15 jaar

[quote=Sunne]wat is die antenne-ring ? Heeft dat te maken met contact met de transponder in de sleutel ?[/quote]
Inderdaad !!

Het stekkertje op de startmotor wil ook wel eens te los zitten en daardoor niet starten.
Ik neem aan dat je met niet sterten bedoelt dat de startmotor niet rond draait.

Op de startmotor zit een klein stekkertje waar spanning op komt als je de sleutel omdraait.

Highway 750
badge

15 jaar

volgens mij heeft deze alleen een brandstof toevoer en geen afvoer (pas bij de nieuwe motoren zit dit er wel)
een keer bij een lpg auto was de injectoren door roest aangeslagen. alle 5 vv heel de benzine systeem leeg gepompt en daarna gallerei goed schoon gemaakt
totale kosten alleen de injecotren bedroeg ergens boven de 500 euro is dus niet leuk als dit het probleem veroorzaakt puur roest in de gallerei (deze heeft geen gas dus ligt benzine ook niet stil in de gallerei)

maar in je verhaal heb je het over verzuipen
dus je bedoelt dat de bougies nat zijn als je ze eruit draait.
dan is het niet een probleem met benzine maar de verdeelkap, bougies, bougieskabels vv en dan zal het weer goed zijn, anders krijg je alleen nog de bobine maar je moet eerst weten wat je niet krijgt bij het starten
benzine of vonk (ps niet te gelijk testen allebei, geeft een mooie vuurbal)

als laatst gaat het nog om de oude type v70
je hebt namelijk 3 verschillende na 2000 zijn de nieuwe type gekome
en na 2007-2008 de type die je momenteel in de garage ziet
als je de 1ste type hebt kun je de knippercode nog uitlezen en vandaar kijken of er iets uitkomt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.