auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S60 2000: P0300

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B5244S2, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 103

Hallo allemaal,

Sinds december ben ik de trotse eigenaar van de volvo s60 2.4 140pk met 433,232 op de tellerstand.

Echter zit ik met een probleempje en heb ook mijn vermoedens en zoek echter een bevestiging of ervaringen.

Bij het rijden richting huis merkte ik op de de volvo nogal onrustig en onregelmatig liep uit het niets en stinkende geur met wat rook uit de uitlaat (blauw grijs) en ruikt naar verbrand benzine en olie.
Stroef geluid, knarsend/piepend. Bij het voorzichtig intrappen gas kneep hij hem in en kwam moeilijk op toeren, vanaf 2500 toeren kon ik hem pas makelijk doortrekken tot er een motormanagement lampje Brande en verzocht werd om voorzichtig te rijden naar de service.

Bij thuiskomst meteen de obd2 aangesloten en uitgelezen.
P0300 tja dat kan alles zijn,
Vervangen: Bobines boch/volvo en bougies ngk,
Melding gewist en de auto gestart en nee geen resultaat, althans iets beter maar nogsteeds onrustig en met iets rook en met een nieuwe geluid.

Nu is het probleem dat zodra de auto stationair loopt er een nokkend geluid aan de bestuurders kant van het blok komt en is beter hoorbaar bij het linker voorwiel bestuurderskand. Het is alleen stationair te horen en bij toeren word het minder

Koppakking is goed geen olie verlies of sludge,
Koelwater is top.

Behalve de katalysator die ramelt en resoneert nogal en dat al een tijdje.

In hoeverre is een compressie test bevorderlijk en kan de katalysator een rol spelen?
Wat kan het nog meer zijn.

Met vriendelijke groet,
Duinkerken.J

Geplaatst door

Duinkerken.J (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

LMM???

lange-frans 0

2 jaar

Zou ik kunnen nakijken, niet echt gedacht dat het dan een p0300 multiple random misfire zou aangegeven

onregelmatig en stinken. overslande bobine of defecte?

Highway 745
badge

2 jaar

Bobine en bougies zijn inderdaad vervangen en werken na behoren. Ik lees ook dat het mogelijk de injectoren kunnen zijn?

Als de katalisator rammelt , kan hij ook verstopt raken met alle gevolgen van dien .

Dank voor je reactie
Ik zal het even uitzoeken

inderdaad, dat had ik over het hoofd gezien. als ik je beschrijving van de auto bekijk is het wel nog waard om er geld in te stoppen. zou beginnen met een cilinder lektest niet voorhanden een compressie meting.

Highway 745
badge

2 jaar

Oké dan zal ik maandag iemand vragen om de compressie meting te doen voor dat ik de rest bekijk

hoe is het olie verbruik

Highway 745
badge

2 jaar

Olie verbruik is 0,0 gisteren nog gepeild en het niveau is niet gedaald
Olie en coolant is helemaal goed en is in december ververst.

Als de motor nog fris is zou ik eerst de kat verwijderen dit kan natuurlijk voor veel problem zorgen als de brok stukken van de kat door de hele uitlaat ligt en een stuk de boel afdicht krijg je natuurlijk problemen.
We hebben door zo'n geval al de hele uitlaat vervangen incl kat bij een V40.

Highway 745
badge

2 jaar

Update. Probleem gevonden en opgelost
Eén bobine stekker was niet fris en maakte slecht contact ook 2 injectoren moesten schoon dat verklaarde al dat benzine geur en mogelijk de pluim uit de uitlaat in combinatie van het op 4 cilinders lopen. Probleem is opgelost, althans hij moet nog even inkomen (idle)

Kat besteld, olie service aanvraag, gasklephuid schoonmaken en toch voor de zekerheid een compressie test uitvoeren

Dank voor jullie support

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.