👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo Allemaal,
Bij deze auto schommelt de pomptiming met de dynamische test op en neer. Distributie en nokkenastiming gecontroleerd = OK, pomp statisch afgesteld op 0.275 = OK.
Auto start goed zowel warm als koud, niet roken, maar als je 120km/u rijd bij 2400rpm gaat de motor een beetje hikken, EGR als afgesloten dmv plaatje.
Je kan de motor dus ook niet lekker afstellen omdat de timing schommelt tussen -2.0 en 0.0
Zou het een verstuiver, krukaspoelie kunnen zijn???
Groeten Rob.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
riem staat wel strak genoeg van de pomp (waarschijnlijk vw motor)
ik weet dat het heel nauw komt en ergste geval moeilijk is om af te stellen
want je moet ene spanner iets van af halen en andere vaster tegen aan zetten.
zo uit mijn hoofd kwam de timing ongeveer op een graad nauwkeurig
dus je pomp moet op 1 graad nauwkeurig draaien ten opzichte van krukas
volgens mij is de dynamische waarde die je dan meet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar