close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 460: probleem: 93' 460 turbo: geen ontsteking geen benzine.

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: b18ft

Beste forum leden,

Na vaak dit forum te hebben bezocht en daarbij de nodige informatie te hebben vergaard ben ik met mijn volvo tot een situatie gekomen waarbij de wanhoop groot is. Na alle mogelijke bronnen te hebben onderzocht is er geen oplossing voor het probleem dat mijn auto niet wil starten.

Hopelijk kan iemand hier misschien meedenken met het probleem, of eventueel te hulp schieten om het op te lossen (De garage heeft het reeds op gegeven).

Het probleem is als volgt; terwijl ik in vochtige omstandigheden met een vaartje van 30 km per uur door een bocht reed gebeurde het. Mijn motor viel uit (de rest van de electra werkte nog) en mijn toerenteller begon alle kanten op te springen. De auto aan de kant gezet, geprobeert te starten maar helaas ging alleen de start motor rond en sloeg de motor zelf niet aan. Intressant detail is hierin dat de toerenteller op contact ook al aan het springen was.

Na het nodige onderzoek en meerdere pogingen tot starten heb ik de bpd sensor vervangen. helaas mocht dit niet baten en sloeg de auto niet aan.

Vervolgens, omdat ik zelf er niet meer uit kwam. is de auto naar de garage gebracht. Hier zijn de volgende dingen gedaan.

Relais gecontroleerd
Massapunten gecontroleerd
Contact slot gecontroleerd
BDP senson gecontroleerd
Ontstekings onderdelen doorgemeten.

En als laatste een andere ECU erin gedaan. (zelfde type met blauwe sticker) Dit was ook het enige wat een positief resultaat toonde, omdat de auto aansloeg, maar vervolgens na het indrukken van het gaspedaal er onmiddelijk mee ophield. De grap die volgde was natuurlijk dat dit een eenmalig succes was . Nu zit de garage op een punt waar ze er niet verder naar durven te kijken ivm de kosten die in de tijd zitten.
De diagnose is op dit moment: de brandstof pomp doet niets, en er is geen vonk.

Hopelijk is het een duidelijk en compleet verhaal, en heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden, of zelfs de mogelijkheid een kijkje er naar te nemen ( regio friesland uiteraard tegen vergoeding).

Alvast bedankt, en voor verdere informatie voel je vrij om hierom te vragen!

Geplaatst door

luxxx (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan het bij dit model heel goed de ecu zijn inderdaad. Ik dacht dat als de ontsteking niet werkt, gelijk het injectiesysteem ook niet meer werkt. Al eens gedacht dat bij toeval de geprobeerde ecu ook stuk is? Misschien is het de moeite waard om een andere ecu te proberen.

Gr. Ramon

Ramon81 0

13 jaar

Heb ooit zo iets(achtig) aan de hand gehad met een Citroen bx gti. Onder de motorkap zat een dikke kabelbundel met daaraan een dikke connector waaronder ook de bedrading van oa de toerenteller(deze danste van onder naar boven waarbij het leek alsof hij vanaf de onderzijde omhoog gemept wordt) . Om het verhaal kort te houden ; er zat sluiting ergens in de kabelbundel , dus kabelboom in de buurt van de connector opengelegd en aldaar diverse draden overbrugd en deed de auto weer. Ik bedoel maar te zeggen ; is de bedrading geheel doorgemeten? Denk toch dat er in die hoek gezocht moet worden. Het kan natuurlijk zijn dat de computer zelf defect geraakt is. Dus niet alleen de chip.

jacques1967 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.