Volvo V40: problemen bij remblokken vervangen

Bouwjaar: 1999

Bij een routineklus van het vervangen van de remblokken van mijn Volvo kreeg ik het niet voor elkaar om de remcilinders terug te drukken, om zo de nieuwe remblokken te kunnen monteren

Heeft er iemand gelijke ervaring ?

Rob9949

Geplaatst door Rob9949 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Paul8584 (0), 20 jaar geleden

de remvloeistofreservoir-dop losdraaien en er los opleggen, zodat er geen vuil in komt. Vervolgens gewoon met een platte schroevendraaier tussen de cilinder steken, en duwen zodat het langzaam ingedrukt wordt, desnoods met twee schroevendraaiers. Wel heel lanzaam maar hard duwen.

succes

Rob9949 (0), 20 jaar geleden

Dat was tot nog toe ook mijn idee, maar twee kromme schroevendraaiers verder begin ik toch te twijfelen.

Ik heb het bij twee (achter)kanten geprobeerd, maar geen milimeter ruimte, ook niet met een groote lijmklem.

Kan het met de ABS te maken hebben ?

Paul8584 (0), 20 jaar geleden

dat zou ik niet weten, er zal in ieder geval door een of andere oorzaak teveel druk op staan. Misschien helpt om de auto te starten zodat de druk wegvalt, en vooral niet op de rem te drukken.

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Indien het de achterste remklauwen zijn mag je deze niet indrukken of het handremmechanisme gaat defect.Je moet de zuigers indraaien.

Rob9949 (0), 20 jaar geleden

Dat verklaart een hoop, dat betekend eerst (indien mogelijk) de cilinder een stukje indraaien vervolgens de remklauw demonteren en de oude remblokken verwijderen, vervolgens de zuigers geheel indraaien, nieuwe blokken monteren en remklauw monteren .



1)Is het hierna een kwestie van uitdraaien om zo de handrem af te stellen ?



2)dit geld alleen voor de achterkant, de voorblokken kunnen gewoon teruggedrukt worden ?

maas6811 (0), 20 jaar geleden

Inderdaad,

maar door de (normaal) aanwezige vrijloop van de blokken kun je de oude versleten blokken wel eruit krijgen.

Daarna de zuiger(s) voldoende terugdraaien en na vernieuwen enkele malen op het pedaal drukken en het systeem stelt vanzelf.

Rob9949 (0), 20 jaar geleden

Ik ga zaterdag meteen aan de slag, Bedankt

maas6811 (0), 20 jaar geleden

Niet vergeten het losse deel van de remklauw gangbaar maken op het vaste deel.

Vast zitten is vaak de reden van overmatige blok slijtage.

Succes!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.