Dag techneuten,
Ik ben in het bezit van een Volvo S80 2.8 T6 waarvan de automaat niet naar de 4e versnelling wil schakelen.
met dit probleem heb ik de auto over genomen.
Dit probleem is ontstaan NADAT ze de solenoids hebben vervangen. De bak werkte verder wel goed daarvoor.
Even nadat de auto in de 4e versnelling zou moeten schakelen, valt hij in noodloop. Contact uit en weer starten zorgt voor een reset en heeft de auto weer vol vermogen.
Revisie bedrijf diagnose gesteld en kwam de foutmelding "TCM-000B Magneetklep overschakeling S1: Hydraulic fault" naar boven en de boordcomputer geeft "automaat service spoed " aan of iets in de trant.
Op zijn uitlees apparaat is te zien dat de bak softwarematig wel naar de 4e versnelling schakelt, maar de daadwerkelijk mechanische schakeling blijft uit.
Dus: Solenoids zijn vervangen, filter en ATF olie ook bij een garage bedrijf. Versnelling 1,2,3 gaat gewoon prima!
Kan het zijn dat ze bij het vervangen iets vergeten zijn wat dit veroorzaakt? Kan me namelijk niet voorstellen dat het iets anders kan zijn.
Mijn vraag is dus, wat zou dit kunnen zijn nadat ze de betreffende onderdelen hebben vervangen? Bij mijn weten gaat alleen het deksel van de bak bij het vervangen solenoids of ook het hele kleppenhuis? Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat er ergens een balletje of een veertje vergeten is?
Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen in mijn speurtocht!
Groeten Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijkt een bekend probleem te zijn bij deze versnellingsbakken. As van de vierde versnelling is niet gehard.
Een gehard exemplaar bestellen en monteren zou de oplossing zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar