Volvo 440: Spanningsmeterje slaat soms helemaal door naar rechts

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: B18E

Soms slaat de spanningsmeter (in de middenconsole naast de oliedrukmeter) door naar rechts en blijft daar hangen als het contact wordt aangezet. Ook als de auto daarna gestart wordt en er mee gereden wordt blijft de meter daar hangen.
Als de meter tijdens het starten niet doorslaat loopt deze tijdens het rijden van m.n. langere ritten langzaam naar rechts in het rood.
Als er meer gebruikers worden aangezet zakt de meter een beetje terug maar loopt uiteindelijk weer op.

Is dit een dynamo-probleem?

gpmsuy

Geplaatst door gpmsuy (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 15 jaar geleden

Spannings regelaar, of massa contact probleem?

meet eens met eeen goede universeel meter de spanning op de accupolen en zie of de spanning daar ook zo fluctueert, dan naar de aansluiting op de dynamo meten.

Met een dergelijke hoge boordspanning zouden je lampen ook heel fel moeten branden...

gpmsuy (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor je reactie,

Ik heb het probleem nog niet gevonden, de universeel meter geeft momenteel geen rare waardes aan, de accupolen, dyname-contacten en massapunten van de motor heb ik schoongemaakt en goed bevestigd. Overigens gaan de lampen niet zichtbaar feller branden. Het probleem bestaat nog steeds. Het rare is dat het metertje in de middenconsole de laatste paar weken niet meer helemaal doorslaat. Alleen bij langere ritten loopt dit nog langzaam in het rood.

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.