Ik heb sinds kort een Volvo V40 2.0 T Automaat.
Sinds een een paar weken heb ik het probleem dat hij, alleen 's morgens, slecht start.
De rest van de dag heb ik geen startproblemen.
Drie tot vier keer starten voordat de motor aanslaat. Ik heb de bougies vervangen maar dit lost het probleem niet op
Wie herkent dit en wat is er aan te doen.
graag een mogelijke oplosing hiervoor.
Han$
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goedemorgen Hans,
Ik heb zelf ook een 2.0T en het is belangrijk dat je originele Volvo-bougies voor turbomotoren gebruikt.
Groeten Martin
Martin,
De bougies zijn door een volvo garage vervangen..
15 jaar
antennering van de startblokkering stuk, de ring acher het contact slot, oorzaak teveel sleutels aan het contactslot hangen.
15 jaar
Gilbert,
Ik gebruik alleen de sleutel van de v40 om te starten. Heb daar verder geen sleutels bij hangen.
Moeten er dan niet altijd startproblemen zijn als deze ring aan vervanging toe is?
Ik heb echt alleen s'morgens startproblemen. De rest van de dag start de auto meteen zodra de sleutel wordt omgedraaid.
15 jaar
Ik heb dezelfde klacht als Hans, eveneens een 2.0T automaat, dus dit topic lees ik mee.
[quote=Martin Augustijn]Goedemorgen Hans,
Ik heb zelf ook een 2.0T en het is belangrijk dat je originele Volvo-bougies voor turbomotoren gebruikt.
Groeten Martin[/quote]
Waarom is dat belangrijk? Bougies die ik er nu in heb zijn NGK BKR6EIX; geplaatst ipv de oiginele maar zonder verschil.
15 jaar
Ik heb bij mijn 2.0T 1x ander merk bougies gebruikt en deze waren na een paar maanden al kapot. In de originele bougies zit iets wat met je motormanagement te maken heeft. Ze zijn trouwens ook nog goedkoper dan vergelijkbare bougies. Tip: Kijk ook eens op www.volvo40forum.nl en vindt van alles over je v40/s40!!!!
15 jaar
Beste Allemaal,
Ik heb een Volvo V40 2.0T uit nov.2000 met dezelfde problemen. Ik heb er al een tijd lijst van en ben er erg klaar mee.
Ben 3x bij een dealer geweest en ze kunnen niks vinden... Nieuwe bougies , computer gereset , alleen die antennering nog niet... Kan ik dat zelf eventueel doen? Of heeft iemand anders nog een idee?
15 jaar
Hallo Hans, de oorzaak kunnen ook de rubbers van de injectoren zijn, of de koudstart thermostaat. rookt de auto s`morgen bij de koudstart??? en stink hij ook naar benzine??? als het de injectoren rubbers zijn, dan loopt de benzine regelrecht in het uitlaatspruitstuk doordoor geen verbranding, als de motor warm is zul je geen last hebben als het goed is, kijk de rubbers na en vervang ze allemaal. oorzaak goedkope benzine, de 20t moet goede benzine hebben ik tank altijd shell/texaco bij de shell V-power.
Gr Gilbert.
15 jaar
Hallo Hans,
Je moet inderdaad regelmatig goede benzine tanken. Een paar keer 98 ongelood icm een injectorreiniger wil ook wel eens helpen (bij mij wel in ieder geval).
Groeten Martin
15 jaar
Hij rookt niet s'morgens, wel stinkt hij naar benzine als hij slecht heeft gestart. Bij koud weer start hij soms in een keer, zonder problemen. Vandaag gaat hij naar de garage voor een ander probleempje. Lampje van de automatische bak en de deuren blijft branden. Verder rijd hij echt geweldig. en ben ik, ondanks deze haperingen wel tevreden
Ik tank overigens bij de shell en de bp. Beide goede benzineleveranciers lijkt mij.
15 jaar
Na toch de bougies te hebben vervangen door originele is mijn startprobleem niet weg. Inmiddels weet ik wat het probleem is: een kapotte brandstofdruk regelaar. Om die te vervangen moet de injectorrail er af. Weet iemand daar een handigheidje voor? Alle boujes die de injectoren inklemmen aan de stekker zijde zitten zo onbereikbaar weggewerkt, of kun je de injectoren rechtsteeks uit het spruitstuk trekken? Wellicht heeft iemand een printje uit Vadis?
14 jaar
Afdrukken
Terug
Injector(s) vervangen
Speciaal gereedschap:
999 5533
Verwijderen
Brandstofsysteem aftappen
Tap het brandstofsysteem af aan de hand van Brandstofsysteem aftappen:Schermen verwijderen en Brandstofsysteem aftappen:Brandstofsysteem aftappen .
Snelkoppeling van brandstofleiding losmaken
Verplaats de borgring in de richting van de brandstofleiding om de snelkoppeling los te maken.
Veeg eventueel gemorste vloeistof af.
Afscherming en connectors verwijderen
Connectors van injector(s) losmaken
Draai de leidingbevestigingen (A) los en steek een kleine schroevendraaier in de klemmen.
Breng het bevestigingsgereedschap 999 5533 aan op de injectors in deze volgorde 1-2-4-3.
Trek de slangen opzij, weg van de cilinderkop.
Verwijder de bout van de bevestigingsbeugel van de brandstofleiding.
Verwijder de bout en draai de slangklem van de turbocompressor 180°.
Slangen en bouten verwijderen
Verwijder bouten van brandstofrail. Til de brandstofverdeler samen met injectors naar buiten.
Ontkoppel de vacuümslang van de drukregelaar.
Opmerking! Behandel de injectoren voorzichtig, zodat u deze niet beschadigt.
Opmerking! Bewaar alle ophangrubbers van het inlaatspruitstuk.
Borgplaat van injector verwijderen
Verwijder de drie bouten van de borgplaat.
Draai het bevestigingsgereedschap dat de injectorhouders op hun plaats houdt, los.
Verwijder de borgplaat.
Injector(s) verwijderen.
Verwijderen:
Bevestigingsgereedschap(pen).
Injector(s).
Maak de buitenkant schoon.
Bevestigen
Injector(s) bevestigen.
Vervang de O-ringen.
Vet de O-ringen in met vaseline.
Bevestig de injector op de brandstofleiding en plaats het bevestigingsgereedschap 999 5533 .
Borgplaat van injectors bevestigen
Vervang de O-ring van het drukventiel en vet deze in met vaseline.
Bevestig de drukregelaar op zijn plaats.
Duw de borgplaat op de injector in de onderste bevestigingspositie.
Bevestig de borgplaat op zijn plaats. Wees vooral voorzichtig met injector nummer 4.
Bevestig de bouten en draai deze aan tot 10 Nm.
Draai het bevestigingsgereedschap van de injectors aan.
Controleer of deze goed op hun plaats zitten.
Bevestig de brandstofrail met de injectors aan de motor.
Opmerking! Gebruik nieuwe, met vaseline ingesmeerde O-ringen.
Sluit de vacuümslang aan op de drukregelaar.
Bevestig de brandstofverdeler op het inlaatspruitstuk.
Breng borgvloeistof (O/N 116 1053) aan op de bouten.
Bevestig de bouten en draai deze aan tot 10 Nm.
Verwijder de houders 999 5533 van de injectors.
Sluit de connectors van de injector(s) aan. Controleer of alle aansluitingen zijn voorzien van rubberen pakkingen en zet de leidingen vast in de houders.
Zet de beugel op zijn plaats en bevestig de bovenste bout.
Draai de slangklem van de turbocompressor 180°, plaats de bus en bout en bevestig de moer.
Draai de moeren aan tot 10 Nm.
Bevestig de brandstofleiding en controleer of die goed vast zit door er aan te trekken.
Zet de kabel van de nokkenasstandsensor vast met een kabelstrop.
Sluit alle slangen opnieuw aan.
Controleer de afdichtingen en de werking
Verwijder de pomptrolley, raadpleeg Brandstofsysteem aftappen:Speciaalgereedschap verwijderen .
23: Onderdelen vervangen. EMS 2000, B4204T2
Afdrukken
Drukregelaar op de brandstofrail vervangen
Speciaal gereedschap:
999 5533
Brandstofrail verwijderen
Brandstofrail verwijderen, zie Injector(s) vervangen :Verwijderen .
Drukregelaar verwijderen
Verwijder de 3 bouten
Draai de vier bevestigingsgereedschappen 999 5533 los.
Verwijder de borgplaat.
Trek de regelaar naar buiten.
Verwijder de klem en maak de regelaar los van de slang.
Drukregelaar bevestigen
Vervang de O-ring en vet deze in met vaseline.
Zet de regelaar vast
Duw de borgplaat in de onderste opening van de injector.
Bevestig de borgplaat op zijn plaats. Wees vooral voorzichtig met injector nummer 4.
Bevestig de bouten en draai deze aan tot 10 Nm.
Draai het bevestigingsgereedschap van de injectors aan.
Bevestig de regelaarslang met een nieuwe klem en zet die vast.
Bevestig de brandstofrail met de injectors aan de motor.
Zie Injector(s) vervangen :Borgplaat van injectors bevestigen en Injector(s) vervangen :Bevestig de brandstofrail met de injectors aan de motor. .
Hartstikke goed, ik ga het proberen. Ik hoop dat het lukt, want ik ben meer visueel ingesteld dan schriftelijk...
14 jaar
Voor mij is het slechte starten opgelost: de voorste brandstof drukregelaar was defect. 2 manieren om te testen: contact aan, druk bouwt op. Als na +/- 20 minuten geen druk meer op het nippel vd injectorrail staat, wijst het in die richting. Het kan echter ook duiden op een lekke injector. Test 2 is de vacuumslang loshalen en controleren of daar geen benzine in zit. Is dat wel het geval, dan is het je regelaar. Volvo nummer 9404583.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar