hallo,
kortstleden een volvo v70 tdi gehad deze heeft 2 d-riemen degene van brandstofpomp waren tandjes afgescheurd.
op verzoek van klant alleen deze vervangen.
even later het probleem slecht starten met koudere motor,
gloeibougie's apart getest oke, relais gecontroleerd is oke, bij aansturing van + direct op gloeibougie's werkt alles.
maar bij gewoon starten met koude motor brand gloeilamp niet ??? bij welke temp. zou hij pas voorgloeien ?
als je koelvloeistof temp senor eraf haalt gloei hij wel gewoon, koeltemp sensor hebben we al vervangen.
brandstof pomp op tijd afgesteld met behulpt van bosch test kast en volvo uitlees apparatuur geeft ook aan pomp op timing is,
brandstof retourleidingen ook vernieuwd i.v.m lucht,
iemand een idee waar zoiets weg kan komen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je hem ook in de bassistand gezet bij controle van de afstelling doe je dat niet en kijk je alleen naar de meetwaarde dan staat hij altijd goed.
als je hem in de bassisstand zet zie je de stand die hij heeft met starten.
groetjes jan.
Ik dacht (weet niet zeker) dat het gloeilampje pas brandt bij +5.
Ik had inderdaad gelijk even opgezocht en deze topic gevonden.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Hallo jan t . Zelf hebben wij een bosch tester volgens mij kun je hem daar niet mee in een basis stand zetten . Als we de inspuitbegin controleren dan laat hij de motor wel in een verhoogd toerental draaien . Om dat wij einige twijfel hadden , hebben wij de timing bij de volvo dealer laten controleren en die zijden dat de timing in de ideale gebied staat .
Nu lees ik op andere topic dat de krukas poeli-spie uitgesleten kan zijn iemand ervaring hiermee .
[quote=bandenman]Nu lees ik op andere topic dat de krukas poeli-spie uitgesleten kan zijn iemand ervaring hiermee .[/quote]
Dit kan wel als de krukaspoelie-bout ooit niet vast genoeg is aangedraaid of de krukas(poelie) niet goed is ontvet voor alles werd gemonteerd.
De NIEUWE krukaspoeliebout van een D5252T moet vastgedraaid worden met 160 Nm + 180 graden, en dan zit hij WEL vast !!
Auto hele dag buiten gestaan temp -1 starte perfect voorgloeisysteem werkte ook goed . Denk nu zelf , dat als de motor zo warm is dat hij niet hoeft te gloeien , zijn start snelheid te langzaam is . Bij koud motor zou dat lager kunnen zijn .
Weet niet zeker of dat gemeten word bij dit type motor maar zou een verklaring zijn .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar