wie kan mij helpen hiermee
340 variomatic
deze wagen is 3 weken geleden binnen gekomen met de volgende klacht
slecht lopen van de motor en onregelmatig stat toerental
reeds vervangen
-bougies
-kabels
-rotor
-verdelerkap
-vaccuumpot op uitlaatspruitstuk
-pakking van spruitstukken
-voetpakking
na dit allen vervangen te hebben liep de motor weer perfect
voor de tijd van 14 dagen
is binnen gekomen slecht stat lopen op 3 cil
klepspeling gecontroleerd is in orde
compressie gemeten verschil is 0.5 bar
4 gas test
co- veel te laag 0.1 niet regelbaar
hc- veel te hoog 1600-1700 ppm
co2 - veel te laag 2-3 %
na veel zoeken eigen risico koppakking verv
kleppen gecontroleerd 1e cil uitlaatklep zwart
koppakking gecontroleerd tussen 1e-2e cil afgetekend
pakking verv probleem hetzelfde
wie weet er een oplossing of een suggestie
bvd paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor brandstof systeem zit erop?
Lijkt erg veel op te weinig brandstof.
Door welke oorzaak dan ook.
Lijkt op valse lucht of te weinig opbrengst.
Terwijl hij stationair loopt doe dan eens wat benzine in
de inlaat.
oiram
voet van de carbateur niet krom?
Carbateur goed schoon maken en sproeiers aandraaien.
Deksel van de carbateur vast?
spruitstuk pakking zul je ook wel gecontroleerd hebben en of deze goed vast zit.
Ik ga er nu van uit dat het een 1400 is maar als het een 1700 is kan het zijn dat je een andere carbateur moet proberen wij hebben het ook gehad met een auto andere carbateur was de oplossing.
Een variomatic heeft nooit en 1700 (xc90)en de carburateur van een 1400 gaat nooitkrom.Bedoel je met vacuumpot EGR klep ? Hier legde wij vroeger een dubbeltje tussen ( dichtlassen kan ook ) klepspelling iets losser stellen 25/ 30 ipv 15 / 20 en in/ uitlaat spruitstuk kontroleren op vlakheid met een rij en met lopende motor goed controleren op valselucht ( met bv spuitbus remmenreiniger)
18 jaar
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat de ontkoppelklep die gemonteerd zit tegen het LINKER binnenscherm vacuum lekt, niet door de klep naar de ontkoppeling maar via het beluchtingsgat aan de achterzijde van de klep, gewoon even de vacuumslang dichtknijpen.
De vierwegklep van de CVT wil ook wel eens vacuum lekken naar buiten.
Toevallig toch niet de slang van de carterventilatie vernieuwd en vergeten de restrictie over te zetten?
Het kan ook zijn dat de spruitstukpakking WEER is gaan lekken.
EGR-klep afpluggen met een ijzeren plaatje.
Blijft de electr. stationaire sproeier niet klemmen, de zeskantige sproeiers waren er berucht om, en natuurlijk goed doorblazen
ontkoppelings klep vaccuum reeds afgeplugt
4- wegklep ook al afgeplugt
spruitstukken ook gekontroleerd op vlakheid
op toeren loopt de motor goed alleen stat niet
op toeren houdt de motor ook niet in
is er een mogelijkheid dat de bobine de boosdoener is
gr
Heb vroeger bij renault 12 met dezelfde motor meegemaakt dat in een van de vacuumslangen naar het inlaatspruitstuk een vernauwingsbuisje verdwenen was. Dit gaf hetzelfde probleem.
Spuit eens wat remmenreiniger t.p.v spruitstuk/slangen en kijk of er verandering is van toerental.
Carburateurdeksel verwijderen, ALLE sproeiers verwijderen en op de volgorde neerleggen.
Caburateur en deksel en alle sproeiers met perslucht goed doorblazen.
Driehoek-membraan van de choke controleren op lekkage.
Benzinefilter monteren
Is de slang naar de rembekrachtiger of de rembekrachtiger zelf niet lek?
probleem opgelost
de bobine was de boosdoener andere gemonteerd motor loopt perfect
allen bedankt voor de reactie
mvg paul weber
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 340 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar