Ik heb al een 4 tal keren mijn Volvo V50 - 18. Benzine uitvoering , voor storing
uitlees code P2008 = 0710 met als text Intake Manifold runner control circuit Open bank 1 a
Inlaatspruitstuk tweede regelcircuit open bank 1a
Vacuum is gecontroleerd en 1 x vacuum aansluiting afgeplugd heeft nog geen resultaat opgeleverd
Na resetten kan ik +/- 10 km rijden en de storing is weer terug , auto gaat over op nood loop en loopt hierin niet echt slecht
wel wat vermogens verlies bij optrekken / schakelen
Auto heeft net een grote beurt gehad met ook nieuwe bougies
De auto heeft nu 125000 km gelopen
Vigende week gaat hij weer naar de garage voor een volgende poging
vr gr bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de steker van het gasklephuis eens. Hiervoor is een modificatieset verkrijgbaar.De stekers maken af en toe slecht contact.
Beste rensk001 , wat houd deze modificatieset in ??? welke delen worden vervangen , en moet dan bij deze hardware ook de software aangepast worden ??
groetjes Bart
13 jaar
Dit houd oa in een reparatiekabelboom. Elke Volvo dealer weet van dit journaal.
Beste rensk001 ; je bent geweldig , Ik had vanmiddag vrij genomen ,[ mooi weer ] en dacht ik ga uw raad uitvoeren , Ik heb een spuitbusje kontaktspray bij de elektro zaak gehaald
Heb thuis de steker van het gasklep huis genomen , het vrouwtje en mannetje goed met remmenreiniger schoon gespoten , daarna met ruime perslucht de boel droog geblazen , toen met kontaktspray ingespoten
De steker een paar maal heen en weer in het huis gehaald en proberen maar
Ik heb zo`n toer van n`50 km gemaakt , en alles is perfect , motorlampje blijft uit
Scheelt mij weer een paar dagen mijn auto missen , en de garage een hoop zoekwerk
Ik heb nl een universele l garage voor meerdere merken
Een vraag nog , weet u misschien het bestel nummer van deze reparatie kabelboom , dan laat ik deze modificatie toch nog uitvoeren door mijn garage
Nogmaals mijn grootste dank en vriendelijke groet Bart
13 jaar
TJ nummer 20540. Nummers kabel 31296019 ( 6,70) Pakking 8694747 ( 3,45) Pot.meter 31319491 ( 65,50)
Bout 30624194 4x ( 1,45). Dit is advies van Volvo. desnoods pak je alleen de kabel
Beste rensk001 ; Je bent geweldig , ik zal deze onderdeel nummers door geven aan mijn garage ter bestelling , dan kan de modificatie worden uitgevoerd
Nogmaal mijn allergrootste dank voor deze geweldige service
met vriendelijke groet Bart
13 jaar
Ik ben erg benieuwd of dit probleem verholpen wordt op deze manier! Ik heb precies dezelfde auto/motor/bouwjaar met nu dezelfde storing die maar niet weg wil. Na verschillende keren uitlezen/resetten komt het toch steeds weer terug.
13 jaar
Dit soort problemen weet in principe alleen de merkdealer. Dit geldt niet alleen voor Volvo.
Beste renske001 Na een paar dagen wegblijven van het motorlamje , is het nu toch weer te voorschijn gekomen , nu maar even afwachten , wat volgende week de modificatie zal gaan opleveren ,ik houd U op de hoogte van dit probleem
mt vr groeten Bart
13 jaar
Beste Rensk001 - De modificatie aan het gasklephuis is kompleet uitgevoerd , Proefdraaien en het storingslampje ging weer na 10 km branden , toen is de pakking tussen gasklep en spruitstuk nog vervangen , Bij de off Volvo dealer
kompleet de nieuwste software geinstalleerd , proef rijden en het lampje ging weer branden , hierna de 2 elektro vacuum klepjes waarvan een de klep onder het spruitstuk aanstuurt , vernieuwd , storing gereset ,proefdraien zo`n 80 km en de storing blijft weg . hoogstwaarschijnlijk reageerde de vacuum klep onregelmatig
Ik moet dit weekend nog een 350 km rijden en meld dan nogmaals of alles goed is gebleven
Een haperende vacuum klep , blijkt regelmatig voor te komen bij deze 1.8 Ford motoren en zou zo`n motorlamp storing aangeven
groetjes Bart
13 jaar
Gisteren toch nog een kleine 300 km gereden naal deze wijzegingen en update , maar bij zo`n 180 km verder is het lampje toch weer gaan branden , het rare is dat je op het moment dat het motorlampje gaat branden , geen echt groot verschil in het rijgedrag van de auto voelt
weet iemand nog een goede oplossing , het heeft geen zin om alle electrokomponenten langzaam aan te vervangen , en of alle klepjes ,
Off zijn er nog meer v50 met eventueel gasklep problemen ???
Ik had in het verleden een peugeot 607 waar in ik ook regelmatig met het motorlampje aan te maken had, dat had ook een paar jaar geduurt voordat men er achter was dat deze gasklep niet vloeiend ging , nieuwe klep en geen probleem meer gehad [ Allen zijn de gas kleppen vrij prijzig , en als het dan nog niet helpt wordt auto rijden wel heel duur
Ik dacht met een Volvo weinig electronische problemen te hebben , maar nu krijg ik mijn twijfels
Ik weet uit ervaring met de grotere Japanse merken in het verleden weinig tot geen electonische problemen gehad te hebben , dus misschien een latere optie , als de storing maar blijft voort duren
mt vr groet Bart
13 jaar
Waarschijnlijk zit het probleem in de magneetklep voor de aansturing van je wervelklep.
Als je voor de auto staat en de motorplaat hebt gedemonteerd dan zie je aan de rechterkant van je kleppendeksel 2 magneetklepjes zitten en deze zijn de boosdoener. (de klepjes worden besteld als set geloof ik)
Wij hebben laatst ook zitten stoeien met dezelfde storingscode en hebben toen die klepjes vervangen.
Er is toen ook het inlaatspruitstuk vervangen omdat we per ongeluk de bedieningsstang van de wervelklep hadden afgebroken.
Ik heb dit weeken zo`n 600 km met de auto gereden , er is wel veel verbetering in de storing gekomen b.v als dat na de reset ik onbeperkt km kan rijden zonder dat de lamp aangaat , deze gaat dan ook alleen af en toe aan na een stop [ dwz ] kontakt uit is geweest , en vooral na een koude start , Ik heb ook al na een stop bij tanken ook weer wel een keer zonder storingslamp aan kunnen rijden in totaal zo`n 300 km , en vanmorgen na koude start ging hij weer na zo`n 5 km branden
Mijn garage gaat nu ook de tweede magneet klep vervangen
Ik meld mij weer bij algehele verbetering
groetjes Bart
13 jaar
Beste Herman en rensK001 - Wij zijn er uit , maandag de ene al nieuwe magneetklep verwisseld met de oude, omdat de tweede nieuwe nog niet aanwezig was, en ik ontdekte dat de kleppen en montageplaat flink heet waren [ ik brande mijn dunne vingers ] ,Ik denk dat kan nooit goed zijn die hitte voor de electro-magneet kleppen, maar ze zitten nu eenmaal daar van af fabriek , toch heb ik een luchtspleet gecreeerd door 4 ronde hard rubbere busjes van 12 mm lang er tussen te monteren , waardoor ik ruim 2/3 van de hitte , van de magneetkleppen kan af houden , lijkt me veel beter voor de levens duur van de kleppen , storing gewist en 1 1/2 dag zonder storing gereden , gisteren toch nog de nieuwe unit met de 2 nieuwe magneet kleppen op de rubbers gemonteerd , kleppen worden nu niet meer zo heet en de storing is ook niet meer opgekomen , garage blij en ik blij , en ik dank een ieder voor zijn inbreng
vriendelijke groet Bart
13 jaar
Bij mij is het probleem nog niet verholpen na vervanging van de eerder geadviseerde onderdelen.
(TJ nummer 20540. Nummers kabel 31296019 ( 6,70) Pakking 8694747 ( 3,45) Pot.meter 31319491 ( 65,50) Bout 30624194 4x ( 1,45))
Bart, heeft het vervangen van de magneetkleppen de definitieve oplossing geboden?
13 jaar
Ja pietervolvo , maar ik had bij het uitvullen van de magneet kleppen voetplaat, op de alluminium koelvloeistof inlaat , al een aanzienlijke verbetering , door deze een luchtspleet van 12 mm te geven met hard rubberen ronde [ 15 mm diameter met een gaatje van 4 mm ] zodat ze al stevig aan de verlengde boutjes blijven zitten tijdens montage , ik vind de montage plaat met de magneetkleppen veel te heet worden op deze plaats je brand er je vingers aan na een rit , waardoor de levens duur van deze kleppen aanzienlijk bekort worden , het wordt tenslotte electronisch aangestuurt , maar ja Ford kan ook wel eens iets over het hoofd zien blijkt , nu kan ik de klepjes na een lange rit nog gewoon vast pakken hierop is nu de nieuwe voetplaat met de 2 nieuwe magneet klepjes gemonteerd , en ik rijd al weer een 4 dagen storings vrij
Bij mij zit er dan ook nog de laatste nieuwe software ingebracht , en de modificatieset gasklephuis , maar de hoofddaders van dit mankement was zeker de manneetkleppen unit met bevestiging op een niet goed gekozen plaats
met vriendelijke groet Bart
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar