Temp aangever op dashboard geeft te veel aan, sensor vervangen, kent iemand dit probleem en kan ook de airco dan uitvallen, deze is pas gevuld. kent iemand dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=jjbalmszonen]Temp aangever op dashboard geeft te veel aan, sensor vervangen, kent iemand dit probleem en kan ook de airco dan uitvallen, deze is pas gevuld. kent iemand dit?[/quote]
Is dit een "oud" of een nieuw type V70 ?? ( kan alle twee in 2000)
Welke temp meter ?, de buitentemperatuur of de motortemperatuur ?
Welke sensor heb je vervangen ?
Wat doet de airco ?
Schakelt de airco niet in, valt hij uit en na welke tijd, koelt hij niet of onvoldoende, zat er niet genoeg koelmiddel in of was het systeem helemaal leeg.
Nieuw type, omgevingstemp meter,sensor onder bumper vervangen, vlg klant stopt de airco als het erg warm is, bv boven 29 gr, wacht hij een tijdje dan doet hij het weer, gisteren geen druk gemeten, 4 weken geleden afgevuld.Klant is bij Volvodealer zelf geweest, uitgelezen en draadbreuk geconstateerd! Kun je met uitlezen draadbreuk constateren? Voor mij nieuw......
Wat voor mijn ook nieuw is dat de sensor onder de bumper is vervangen bij een nieuw type want, bij een nieuwe type zit het in de spiegel. Hoe is de spleet van de aircokoppeling? Zit de sensor in het aircopaneel niet verstopt? Ik moet je verschuldig blijven welke sensor is van de buitentempratuur voor de airco ik dacht dat die rechts zit maar zeker weten doe ik dat niet.
Nogmaals bij het oude type zit de sensor in de onder de bumper en bij het nieuwe type het bultje in de spiegelhoek.
Als de airco uitvalt bij zeer hoge temepraturen is meestal de luchtspleet van de koppeling te groot. Moet ongeveer 0,5 mm zijn.Als je geen druk meet is dan het systeem leeg? Condensors van deze type's gaan veel kapot.
recht in de spiegel zit idd de buitentemp sensor en links word gebruikt voor de motor.
en met uitlezen kan je wel een draadbreuk constateren, dan zegt de computer bijvoorbeeld geen communicatie of voeding spanning te laag.
de airco pomp kan na +- een kwartier of langer vastlopen doordat hij te warm word en na een poosje doet de airco het weer, komt regelmatig voor bij ons.
Dank jullie wel, klant is nu met vacantie en komt nog terug, wordt vervolgd.....
kijk ook eens bij topic 294021. Als je luchtspleet te groot is valt je airco ook steeds uit. Makkelijk op te lossen met 3 tie-raps.
Als je voeler onder je bumper niet op de juiste plaats hangt, kan dit 2 tot 3 graden schelen. Dat had ik met een 850. Daar zat de voeler scheef achter het voorfront.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar