Auto heeft 295.000 km probleemloos gelopen.
Sinds enige weken doet zich het volgende probleem voor:
-als de motor warm is
-in een stationaire toestand (verkeerslicht,file,langzaam stadsverkeer),
-loopt ongecontroleerd het toerental in een keer op tot 2500 / 3000 toeren,
-duurt een tot twee seconden,
-flinke grijze roetpluim, die stinkt naar onverbrabde diesel.
Garage (volvo) heeft tot nu toe:
-verstuivers gecontroleerd,
-injectienaald en brandplaat vernieuwd,
Kosten tot nu toe : 780 euro.
Probleem niet opgelost.
Advies: brandstofpomp (incl.distributieriem) vernieuwen : geschatte kosten 2100 euro.
Zonder de zekerheid, dat het probleem dan opgelost is.
Hier wordt je niet gelukkig van.
Wie kan me helpen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mail maar even?
Als dit gebeurd bij langzaam (een beetje) optrekken, (bijv. een halve meter) dan blijft het dempertje op de brandstofpomp "hangen". (zelf bij meerdere auto's meegemaakt, dit is inderdaad geen fijne beleving)
Dit gebeurd alleen als hij GOED warm is, bijv. filerijden, of als de auto kort stil heeft gestaan na een lange(re) rit (stralingswarmte).
Dit kun je makkelijk controleren door het dempertje op de brandstofpomp los te trekken (even de motorplaat verwijderen)
Het verwijderen van het dempertje kan bij een "normale" rijstijl geen kwaad.
Bart, als dit probleem zich ook voordoet bij stationair draaien kan het eigenlijk alleen maar in de brandstofpomp zitten.
Probeer eens informatie in te winnen bij een bedrijf dat die brandstofpompen reviseert, misschien dat zij een andere (goedkopere) oplossing weten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar