Hallo,
Ik heb al en tijdje last van dat de turbodruk vanm mijn motor wegvalt.
Vooral als er iets meer gas gegeven wordt, bijv, heuvel op(oprit), dan valt de druk weg en boordcomputer geeft aan: motorservice vereist.
Bij het afzetten en weer aanzetten van de motor is het probleem over. Komt dus wel terug.
Bij de dealer is de turbodrukklep al vervangen zonder resultaat dus.
Heeft iemand soortgelijke problemengehad of weet iemand wat een oorzaak zou kunnen zijn. De auto is hiervoor al 3x bij de dealer geweest, laatste keer dus de turbodrukklep vervangen. Leek even goed maar als snel oude probleem terug.
Mvg Rene
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke foutcode's ??
luchtmassa meter mischien?
17 jaar
[quote=Volvo-Specialist]Welke foutcode's ??[/quote]
Hoi, Ik weet dat allen de boordcomp. motor service vereist aangeeft.
ik weet niet wat of welke foutcode bij de dealer eruit kwam.
gr. Rene
17 jaar
[quote=renevw9600]luchtmassa meter mischien?[/quote]
Hoi,
Dit wordt bij het uitlezen niet aangegeven, denk ik?
Kan misschien ook de vacuumslangen zijn die naar de turbo lopen? Maar ik ga ervan uit dat de dealer dat bekeken heeft.
Ik zal ernaar moeten vragen denk ik.
Gr. Rene
17 jaar
je wilt niet weten wat een defecte lmm kan veroorzaken bij een Volvo.
17 jaar
[quote=renevw9600]je wilt niet weten wat een defecte lmm kan veroorzaken bij een Volvo.[/quote]
Of een defecte turbo !!
Of defecte injectoren !!
Of een defecte brandstofpomp !!
Intercooler lek? is het inlaatsysteem al eens af geperst?
[quote=Volvo-Specialist][quote=renevw9600]je wilt niet weten wat een defecte lmm kan veroorzaken bij een Volvo.[/quote]
Of een defecte turbo !!
Of defecte injectoren !!
Of een defecte brandstofpomp !![/quote]
Ja kennelijk zijn er meerdere mogelijkheden die aanleiding kunnen geven tot dit probleem.
Er is verder nog niet heel veel aan deze auto gebeurd dus zal er toch beter naar gekeken moeten worden.
De uitleescomputer geeft geloof ik aan, dat het de turbo, turbodrukklep en nog een mogelijkheid is. Maar er zijn vele mogelijkheden meer.
Trouwens wat kost een nieuwe turbo, mocht het zover komen.
17 jaar
[quote=volvoxc90]Intercooler lek? is het inlaatsysteem al eens af geperst?[/quote]
Zou kunne, ook dit is volgens mij noig niet bekeken. Ze zijn er kennelijk maar van uitgegaan dat het de turbodrukklep was.
Moet duidelijke afspraken maken, wat te doen, voordat alles vervangen wordt wat het probleem kan zijn en dat die het dan nog doet.
Wel een lastig probleem.
17 jaar
Heb hetzelfde: bij behoorlijk gas geven gaat 'ie in "noodloop", om na 'n paar minuten (of na herstarten) weer vrolijk doet of er niets aan de hand is. Ook ik krijg dan "motor service vereist" te zien.
Mijn foutcodes zijn:
ECM-6805 Laaddrukregeling: slechte stroming, en
ECM-5340 Communicatie centrale unit.
Het is allemaal begonnen nadat ik in Duitsland flink doorgeknald heb. Oh ja, i.v.m. 'n olielekkage aan het kleppendeksel zijn óók m'n verstuivers eruit geweest...
Werden eerst teruggeplaatst zónder nieuwe aandruk/veerschoteltjes (gevolg: lekkage!), maar is naderhand alsnog verholpen.
Intercooler e.d. is afgeperst (bij 'n andere garage!), en dat was allemaal goed. Ook het regeldrukventiel was oké...
Moet er volgende week weer mee terug. Om gek van te worden.
17 jaar
Oke,
Het is een tijdje wer goed geweest, althans geen problemen maar onlangs sprong de turbo weer eens in zijn noodloop.
Bij de garage weten ze het ook niet gelijk. Ze willen natuurlijk niet alles vervangen want het kan gewoon meerdere/vele oorzaken hebben.
Hou me op de hoogte als je wilt. Ben wel nieuwsgierig.
17 jaar
Ik ben vandaag teruggeweest naar het Volvo MobilityCentre in Barendrecht, en heb 'n full software upgrade/update gekregen (via VADIS). Mijn noodloop-probleem is WEG (ECM-6805 Laaddrukregeling: slechte stroming, en ECM-5340 Communicatie centrale unit)!
Helaas óók m'n tuning, maar toch...
Wacht nog even met het opnieuw tunen; even de auto aan de nieuwe software laten wennen.
17 jaar
Aha, je had hem dus getund. vandaar de foutcode comminicatie regeleenheid en ik denk ook laaddrukregeling als die buiten het bereik komt kan van de regeleenhid gooit hij hem op noodloop. Dit om de motor te beschermen tegen kapot draaien.
Ik ben benieuwd het zou best kunnen dat het nu over is.
als het terug komt de foutcode's uitlaten lezen.
Ben benieuwd of ze er dan nog inzitten.
Bedankt voor de reactie, Frank! Maar, als ik 'm nu weer zou laten tunen, zou het dan weer terugkomen, denk je? Hiervoor heb ik nl máánden getuned gereden zonder problemen... ik dacht ook eerst aan vervuiling, te meer omdat ik net voor het probleem flink doorgetrapt had in Duitsland. Het schijnt óók dat het roetfilter om de zoveel-duizend km schoongemaakt dient te worden. Ik ben geen professional, maar je hoort wel 'ns wat. Schijnt óók 'n noodloop-probleem te geven zo nu en dan...
17 jaar
hoi mensen,ik heb ook t probleem met mijn skoda octavia 1.8 Turbo 20v.met t wegvallen van de turbodruk.
uit de diagnose kwam uit:verbinding tussen turbolader en gasklep lek.heb in die periode alleen de gasklephuis
gereinigd.alleen t probleem is nu dat een dealer de gasklep opnieuw zijn basisstanden moet inleren.t loopt nu onregelmatig tot 2000 toeren.of de vacuumslangen is t euvel.
suc6
gr harold
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar