Volvo V40: v40 T4 turbo wordt veel te heet.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: B4194T

Hallo,

Het probleem is dat de turbo bij gewoon rijgedrag al rood wordt en als en 1 keer wordt doorgetrokken in een versnelling word hij compleet rood.
De cilinderkop is uit voorzorg gereviseerd, er zit een 3" downpipe onder met een 100cpi racekat. De turbo is aangepast van de standaard 14T naar een 16T en is gereviseerd. Meerdere sensoren zijn reeds vervangen. De luchtmassameter is vervangen door een andere gebruikte die ik nog had liggen. ook zit er een open dumpvalve op. Nieuwe olie, luchtfilter, brandstoffilter, vliegwiel, pakkingen in en om het blok, bougies, thermostaat, bobines en kabels zijn vervangen.

Sinds de revisie en vernieuwing is er niet meer op gas gereden. Vanaf dat alles vervangen is (dit is in 1 keer gebeurd) doet het probleem zich voor. De auto zou gechipt worden door rica maar kon niet gedaan worden door dit probleem (kwam bij rica aan het licht) De auto was ooit gechipt geweest en is naar standaard terug gebracht om het probleem op te kunnen lossen.

wat ik gister heb vastgesteld is dat de brandstofdruk nu 2,5 bar is. Ben bang dat er een nieuwe brandstofpomp en een brandstofdrukregelaar in moet...

Stylo Kicking

Geplaatst door Stylo Kicking (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Herman BMW (0) PRO, 13 jaar geleden

kan zijn dat je waterpomp kapot is en je koelvloeistof niet circuleert en dus op zijn plek blijft waardoor temperatuursensor een hoge waarde meet.
komt er wel koelvloeistof door het slangetje van je radiateur naar je reservoir?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.