close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V50: V50 brandstofdruk te hoog

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: B5254t3

Auto loopt en start probleemloos
Geeft alleen "check engine" na enige tijd rijden

Uitgelezen:
290B brandstofdruk signaal ontbreekt
290C brandstofdruk signaal te hoog
Brandstofdruk gepland 400kPa
Brandstofdruk +/- 665 kPa

Brandstofdruksensor vervangen, geen verschil

Iemand enig idee waar te zoeken?

Geplaatst door

Binsbergen (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien dat je brandstofpompmodule genaamd PEM de boosdoener is...
Er is toen der tijd een recall geweest om deze te vervangen ivm corrosie omdat deze rechts onder de auto gemonteerd zat, vlakbij de brandstoftank/achteras.
Hij is toen verplaatst naar links onder de achterbank.
Meestal had je dan wel een totaal ander storingsbeeld, namelijk niet aanslaan of afslaan.
Tevens zou het misschien ook nog een software fout in je ECM kunnen zijn.

Herman BMW 0
badge

9 jaar

Volgens de dealer ook de Pem. Deze vervangen maar geen resultaat. Storing blijft.
Fysiek gemeten:
De pomp in de tank levert maximaal 4.5 bar. Dat is gelijk ook de maximum gevraagde druk van het systeem
De druk op de brandstofrail is ook maximaal 4.5 bar. Dat klopt dus ook

Toch blijft bij het uitlezen van realtime data in het systeem de braqndstofdruk tussen de 6.6 en 6.7 bar aangeven
Dat kan dus niet kloppen
Ten 2e male de brandstofdruksensor vervangen maar geen verschil
Ergens denkt ie dus dat de druk hoger is dan werkelijk maar ik kan echt geen plek vinden waar er nog meer brandstofdruk gelezen wordt

Echt geen idee meer....

Binsbergen 0
badge

9 jaar

Vandaag de brandstofpomp maar eens voorzien van een extra massa. Dat zou volgens sommigen ook wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Helaas weer geen verschil

Gelijk alle leidingen doorgeblazen

Binsbergen 0
badge

9 jaar

signaal van brandstofdruk meten bij ecu of deze niet te hoog is door te hoge weerstand in bedrading/stekker of slechte massa.

janh5107 0
badge

9 jaar

Brandstofdruk al gemeten op de nippel met een drukmeter?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.