close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: Volvo 440 stottert/hapert/slaat af

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GLT

Jongens, wie kan mij helpen...??

Ik heb sinds januari een Volvo 440 GLT 1.8 benzine uit 1989 (270.000 km op teller).

Echter sinds vorige week is de auto mij 4 keer afgeslagen tijdens het rijden. Ik rij 's morgens naar mijn werk en na ongeveer 5 km verlies ik toeren en begint de auto te stotteren en komt na enkele seconden helemaal niet meer vooruit. Ik rij vervolgens naar de kant van de weg en de auto valt dan uit.
Wat opvalt is dat de toeren stationair gehalveerd worden (500 t pm). ik moet dan de choke aanzetten om de toeren op 1000 te krijgen anders valt ie weer uit. Als ik hem vervolgens weer na 15min-30min start en ff stationair gas geef doet ie het weer. Vervolgens kan ik verder rijden en heb ik er de rest van de rit (ongeveer 25 km) nergens meer last van.
Ik heb dit 3 keer 's morgens gehad en vandaag had ik het ook na mijn werk.

Wie weet waar dit aan ligt..?

Ik heb al een beetje op dit forum lopen zoeken en sommigen zeggen, bij zelfde soort problemen, dat het kan liggen aan de benzinepomp of injector of dat ie valse lucht aanzuigt.

wie weet meer?

Ik bedank jullie alvast voor de reacties...

Geplaatst door

vensun (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kaj het doet me denken aan het bevriezen van de carburateur.
ik geloof sterk dat dit jou probleem is.
je moet de voor verwarming van het lucht filter controleren of deze wel goed werkt en of er geen slang stuk is van de voor verwarming.
mog je er niets aan zien zet de klep dan eens vast op die stand dat de warme lucht vanaf het uitlaatspruitstuk alleen maar naar de carburateur gaan.
je zult je af vragen van het vriest toch niet maar jiust met een carburateur en een vochtige lucht en een temperatuur net boven nul krijg je dit probleem want door de venturi in de carburateur gaat de lucht sneller en daar door de temperatuur naar beneden en krijg je bevriezing daar ter plaatsen.
zo als je schrijft als je blijft wachten dan heb je geen last meer want dan is de omgevings temperatuur hoger geworden.
sukses er mee.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Oke bedankt, ik ga het nakijken!

vensun 0

16 jaar

wat heb je er voor over?

bormie 0
badge

16 jaar

Niet te veel.. de auto heeft me ook maar 350 euro gekost.
Daarom kijk ik of ik het zelf kan maken.
Is het duur dan?

vensun 0

16 jaar

nee hoor kaj als je het doet zo als ik zie met het vast zetten van die klep en het werkt dan kun je er voor kiezen om dat zo telaten en als het warmer wordt weer los tehalen enz enz.
dan heb je het zelfde weer als vroeger met een zomer en winter stand op je luchtfilter.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.