In eerste instantie dacht ik dat mijn volvo niet meer overschakelde naar lpg maar dit bleek niet te kloppen.
vandaag nog even getest.
Het blijkt dat de auto wel overschakelt maar er vrij lang over doet.
Ongeveer 2 km duurt het voordat hij overschakelt ook als hij warm is.
Als ik dus regelamtig kleine ritjes in de stad maak dan gaat hij dus niet over en is een paar liter benzine snel op.
Voortaan iets meer in de tank gooien dan maar.
Aangezien mijn ledje groen brand ook als hij nog op benzine loopt (ZOU MOETEN KNIPPEREN) heb ik geen controle over het feit of en waneer ik nu op gas of benzine rijdt.
Ik test dit nu met de schakelaar als hij op gas staat en ik druk hem na 2 km in dan voel je overshakelen op benzine en vice versa ook.
Ik zou graag zelf een controle lampje maken om dit goed te kunnen zien.
Heeft iemand enig idee hoe ik kan chekken dmv van bij een zelfgemaakt lampje of ledje waneer ik op gas of benzine rijd???
Aan de benzine meter is het moeilijk te zien deze reageert traag maar misschien kan ik daar wel een lampje over hangen ter controle??
Laatst bewerkt door S400 (Vandaag 17:40:06)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heer S. bij de automaterialen handel zijn lichtjes te koop bv kleine spatbordknipperlichten die sluit je aan op je gas-relais onder de motorkap. de tweede draad aan massa . Gat in het dashboard op een niet opzichtelijke plaats( Knie-hoogte )en klaar. Succes.
Het betreft hier een lpi installatie daar bepaald de computer afhankelijk van enkele gegevns waneer hij overschakeld.
er zit wel een afsluiter op het verdeelhuis naast de druksensor en er zit een relais bij de gascomputer.
ik ga starks wel vene meten hoe het precies schakelt.
Ik heb alleen een voedingspunt nodig wat aanwezig is als hij op lpg gaat en weer wegvalt als hijj op benzine staat. andersom mag ook ;-)
14 jaar
De gasafsluiter/gasrealais is niet het gewenste meetpunt ben ik achter deze schakelt wel aan als je de schakelaar op gas lpg zet.
Dus dan komt de 12 volt erop en gaat de afsluiter open.
Echter zolang de juiste voorwaarden voor Lpi computer nog niet bereikt zijn schakelt de lpi computer nog niet over op gas.
Dit is dan dus een valse meting.
Ik heb echter op een van de stekkers die van de computer/druksensor afkomt een goed signaal gevonden.
Zolang de wagen op benzine loopt staat hier 12 volt op.
Als je overschakelt met de keuze schakelaar blijft de 12 volt erop staan.
Zodra de lpi ccomputer echt overschakelt op gas dus de gasinjectoren echt inschakelen valt deze spanning weg.
Deze draad loopt volgens mij van de druksensor naar de lpi computer.
Een heel betrouwbaar meetpunt dus en makkelijk om een 1,2 watt lampje op aan te sluiten.
14 jaar
Helaas iets te vroeg gejuigd.
De oranje/witte draad is aansturing naar de benzine injectors.
Hierover kun je geen belasting hangen in de vorm van een lampje je krijgt dan problemen met de injectors.
Auto start moeilijk en loopt slecht.
verder alle bedrading gemeten geen enkele die uitkomst biedt voor een controle lampje aan te sluiten.
14 jaar
Is een led-lampje een optie? Ze gebruiken heel weinig en je kunt als proef een spanningzoeker met led proberen. Succes.
ik heb nu een knipperledje gebruik werkt prima inderdaad .
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar