👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Collega's,
Het volgende probleem doet zich voor....
Ikzelf , alsmede mijn vader rijden beide een w204 automaat (5 traps)
Mijn vader de c200 1.8 kompressor (180.000Km) bouwjaar 2007
Ik de c180 1.6 kompressor blue efficiency (182.000Km) bouwjaar 2009
BEIDE auto's hebben het zelfde probleem.
Hoofdzakelijk bij koude motor en bak gaat de overgang van 1e naar 2e trap nogal lomp.
Zodra er een beetje temperatuur in komt schakelt het weer soepel.
Van beide auto's is de bak gespoeld, ververst en het filter vervangen.
Ook de adaptiewaarden gereset, een software update gedraaid en een glycol test gedaan op de olie (negatief)
Olie niveau in de bak is eerder aan de hoge kant als te laag.
Beide auto's hebben géén lekkages. Ook niet op de stekker van de bak.
Op de c200 heb ik een separate (grote) oliekoeler gemonteerd om glycol volledig uit te sluiten. Voor de zekerheid.
Van de c200 is overigens het kleppenblok al vervangen, dit zonder enig resultaat...
Het probleem doet zich alleen voor als er normaal beschaafd wordt gereden. Bij vol gas gaat het wél soepel.
Gezien beide auto's er last van hebben zou ik denken dat dit toch een bekend probleem moet zijn, echter levert mijn zoeken weinig op.
Een automaatbak specialist hier in de buurt adviseerde een totaalrevisie á 2500 euro... dit zie ik niet zitten zolang er geen aanwijsbare oorzaak is.
Heeft er iemand ervaring met dit fenomeen? Ik hoor het graag!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.