Van een Aixam 400 gaat de rug van de aandrijfriem snel kapot. Ik dacht er een originele op te zetten (geribbeldr rug), maar is na 2 dagen al kapot. Riem is niet verbrand. Komt dit doordat de riem op het beugeltje boven de aandrijfas kapot gaat? Of nog een andere oorzaak. Poulies zijn glad, alleen bovenin de poulie aan de motor slijtgleuf.
Geplaatst door arjankempeneers PRO , lid sinds 21 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Aixam 400 of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
5 Reacties
marcel7031 PRO, 10 jaar geleden
Als je flink gas geeft zie je toch hoe de poulies zich gedragen toch? en de riem?
Zit er niet een pennetje die de riem zou moeten tegenhouden als die te ver wegloopt?
Teveel speling op de onderste koppeling/vario?
Kun je anders een foto sturen of zo?
arjankempeneers PRO, 10 jaar geleden
Als ik vol gas geef, komt de riem in de voorste vario er een 3 mm boven te liggen. Is toch eigenlijk niet goed. Heeft dit een oorzaak of kun je dit afstellen?
marcel7031 PRO, 10 jaar geleden
Dit kan je afstellen door het aantal ringetjes in/tussen de vario te wijzigen.
Daarmee beïnvloed je ook te topsnelheid van het voertuig.
Wellicht heeft ooit iemand teveel ringetjes eruit gehaald om "op te voeren"
En versleten vario's komen gewoon voor bij wat hogere kilometerstanden
huseyin55, 10 jaar geleden
Als je een brom mobiel opvoerd/sneller gaat laten draaien kan hij snel kapot gaat
arjankempeneers PRO, 10 jaar geleden
Ringetje was helemaal geplet. Nieuwe gemonteerd en riem liep nu niet meer buiten de poulie.