Hallo mensen,
Mijn zus had laatst een nieuwe wagen gekocht en toen de garage hem koud startte hoorde ik een krakend geluid maar de garage zij dat het waarschijnlijk de handrem was die hij omlaag deed. Maar daarna heb ik het niet meer gehoord ook tijdens de testrit nog een keer gestart maar ik hoorde het niet meer dus ik dacht er niet teveel van. Maar nu weet ik dat het de startmotor is en misschien ook wel een beetje door het koude weer maar ik heb dus wel wat vragen. Hoelang kan ik nog verwachten dat de startmotor het nog uithoudt als hij dit blijft doen? Kan dit een motorstoringslampje opleveren want we hebben pas een storing gereset bij de garage en die zij dat de auto dit soms doet bij koud weer? Hebben deze startermotors een speciale uitlijning nodig of is het gewoon de bouten goed vastdraaien? En kan ik gewoon de bendix opnieuw invetten of gaat dit alleen maar vuil aantrekken en meer problemen opleveren? Of is de starter gewoon naar zijn grootje of kan ik hem nog reviseren???
Groeten r200vi.
(ik weet nog niet zeker of ik het zelf ga oplossen want mijn zus vertrouwt me niet met auto's dus misschien laat ze de starter ook gewoon vervangen door de garage)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nooit vet aan de tanden van het tandwiel(Bendix) van de startmotor doen,dit gaat alleen maar grote problemen opleveren,wel mag de as waar de bandix over schuift van een beetje vet voorzien zijn.
Het blijven hangen moet je niet te lang mee doorrijden,dit kan je als hij echt blijft hangen een verbrande startmotor en kapotte accu opleveren,dus zsm de startmotor vervangen,of goed reviseren.
Ik bedoelde de bendix as inderdaad, klopt het dat ook het vliegwiel naar zijn grootje kan gaan?
10 jaar
Geen vet gebruiken , goed schoon maken en met olie smeren . vet droogt in en dan gaat hij weer plakken.
Ik heb gewoon kogelvet liggen van de praxis dat lijkt mij prima, anders heb ik ook nog wel keramisch vet wat ik normaal alleen voor remmen gebruik maar kogelvet lijkt mij het beste.
10 jaar
Laat maar.
hahaha
ik zou het advies van ferrie maar opvolgen
Ah je hebt gelijk ik had al zoiets gelezen maar, als ik WD-40 gebruik dan verdampt het heel snel kan ik dan gewoon versnellingsbak olie doen dat is toch ook dun? Of wat moet ik dan gebruiken???
10 jaar
We kunnen nu heel spannend gaan doen over welke olie het beste is , ik doe er vaak gewoon wat motorolie op , en naaimachineolie doet ook wonderen.
Wd40 wil ik het helemaal niet over hebben , maakt meer kapot dan je lief is.
Mijn zus komt vandaag thuis zegt ze zo van ja maar hij maakt dat geluid niet als hij warm start. En nu denken ze dat het met het motorstoringslampje te maken heeft wat telkens aan springt. Dus laten ze op het advies van de garage de garage de koelvloeistof temperatuur meter schoonmaken? Ik snap er nu ook helemaal niks meer van. Maar omdat de thermostaat laatst is vervangen denken ze dat het daar mis gaat maar ik denk dat het motorstoringslampje aanspringt omdat de starter blijft hangen. Maar ze had de code nog niet onthouden dus ik word hier niet veel wijzer van.
En dan nog heeft de koelvloeistof temperatuur meter niks met de thermostaat te maken of de starter. Maar mijn mening heeft geen waarde blijkbaar. Zo blijft de garage zelf ook nog stug volhouden dat je de distributieriem moet vervangen bij 120dkm bij de 147 maar het is toch echt 60dkm geworden. Mijn mening is echt niks meer waard geloof ik.
10 jaar
Naar een andere garage gaan .
En een mml die gaat branden heeft niets met je startmotor te maken , storingen worden niet verholpen en alles gaat nu door elkaar lopen.
Zou dit , zou dat enz.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar