close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 156: Alfa Romeo 156 2.0 TS - fatale explosie bij starten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 twin spark

Mijn geweldig rijdende 156 selespeed wilde opeens niet meer starten. Sloeg niet aan. Auto start op
benzine en gaat na paar minuten over op LPG. Na enig nadenken kon t niet anders zijn dan dat de
benzinepomp vastzat. Had ook tijd met aardig lege benzinetank gereden en je hoorde de pomp ook
niet meer draaien. Nog even benzine bijgevuld maar nee....

Om toch naar huis te kunnen komen is er 1.5 bus start pilot - startvloeistof ingespoten. 5 minuten
pruttelen later en 1,5 bus verder was duidelijk dat de auto niet wilde overgaan op LPG. Voeistof
ingespoten bij gasklephuis dus nog aardig eind weg van de motor zelf. Slang weer dichtgemaakt en
auto naar huis gesleept.

De volgende ochtend wilde ik nog eens kijken wat ie deed en zodra ik de sleutel omdraaide een
ENORME EXPLOSIE en smeulend brandje in het plastic inlaat deel tussen gasklephuis en inlaatspruitstuk.
Blijkt dusdanige explosie te zijn geweest dat de motor einde oefening is. Plastic kap helemaal opengescheurd.

Wie kan dit voor me verklaren????

Geplaatst door

Egbert2640 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Backfire van lpg.
Of het hele inlaattrajekt is gevuld geweest met lpg.
Wat is er dan dat de motor opgegeven is?.

primera p11 0

13 jaar

Heb ook een back fire gehad met een 156 1.6 16v,LPG. als je de lucht buis er af haald en dan start, start je met geen motor vacuum , start je er na gewoon, zit er een te rijk mensel in het inlaat spruit stuk, motor zelf zal niet veel schade hebben, op sloop een ander inlaat spuitstuk en je rijd weer voor 100 € of zo.
charl

pinodiangelo 0

13 jaar

Als je 1,5 bus start pilot hebt ingespoten zou ik de oorzaak toch niet direct bij de LPG gaan zoeken! Als er een plasje in een slang is blijven staan, dan zou ik de oorzaak eerder daar zoeken.

Ik heb dit probleem ooit ook gehad op een barchetta, de wagen startte soms wel, en dan weer niet. Bus startpilote genomen en plots een enorme knal met als gevolg een serieus gat in de kunststof inlaatcollector. Na veel zoeken was het probleem de nokkenasversteller die defect was.

Ruben Vl 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.