Alfa Romeo 145: Blauwe rook

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 Ts

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen steeds blauwe rook uit de uitlaat komen! De auto gebruikt geen olie en geen koelvloeistof!

De auto loopt stationair ook niet helemaal 100% meer!

Heeft iemand enig idee?

SvenBras

Geplaatst door SvenBras (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 145? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

blauw betekent dat je olie verbruikt
dit kan zowel gewone olie zijn en benzine zijn (in benzine zit namelijk ook olie)

de vraag is nu wanneer krijg je het
alleen wanneer je stationaar draait
of alleen als je volgas door trekt


verder de slechte klepseals waardoor hij olie aanzuigt
omdat je zegt dat hij stationaar niet lekker loopt, kan het ook een lekkende injector zijn. hierdoor loopt hij te rijk en loopt hij slecht
het laatste klinkt het meest logische omdat er geen olie en koelvloeistof verbruik is.
als je een bougie na een stukje hebben gedraaid (stationaar b.v.)
dan bougies eruit draaien om te kunnen kijken als hij nat is. is hij nat bij cilinder 2 en de rest is hij droog
dan wil het zeggen dat de injector bij clinder 2 lek is

maar er staan nog een paar vragen open over hoe en wat precies om een betere indruk te krijgen van de situatie waarin de motor verkeerd wanneer je de rook waarneemt

erka (0) PRO, 15 jaar geleden

Werner een Ts is geen Turbo ( Ts = Twin Spark, dus 2 bougies per cillinder ).

hoe lang zitten de bougies er al in ?
check de bobines eens...
wellicht een Marter op bezoek gehad ??

SvenBras (0), 15 jaar geleden

Heren, Bedankt voor de reacties!

Ik heb vanmiddag de bougies eruit gehaald, zat geen vocht op 1 van de bougies! Alleen tot mijn verbazing was er bij 1 bougie toen ik die wilde indraaien de indraai kant om het zo te zeggen afgebroken! Het is onmogelijk dat ik dat zelf heb gedaan!

Kan dit de oorzaak zijn van mijn probleem? De rook stinkt ook ontzettend naar benzine en auto gebruikt nog steeds geen druppel olie!

De rook is ook niet constant, bij een koude start is het even! dan als ik een stuk ga rijden dan is het ook soms! Dus niet altijd!

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

vervang eerst maar eens die gare bougies (eventuuel allemaal )

SvenBras (0), 15 jaar geleden

De bougies zitten er nog niet eens een jaar in! Dus die zijn nog allemaal helemaal goed!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

Alleen tot mijn verbazing was er bij 1 bougie toen ik die wilde indraaien de indraai kant om het zo te zeggen afgebroken! H

vervangen !

SvenBras (0), 15 jaar geleden

Ik heb de bougie vervangen, nog steeds hetzelfde probleem! Heeft iemand nog enig idee? Kan het de cilinderkop zijn? Hij gebruikt alleen geen olie of koelvloeistof!

Hoop dat iemand nog tips heeft!

alfabob (0), 15 jaar geleden

´t is dat er 8 bougies in de ts zitten en een flinke kostenpost is om deze allemaat tevervangen. ter bijlage.

heb je heel de afdek plaat losgehad ,en het geheel daaronder gereinigt. welligt dat er een vonk overspringt door vocht verzameling.?

SvenBras (0), 15 jaar geleden

Heren,

Ik dacht dat het probleem opgelost was, maar helaas was dat niet waar! De auto gebruikt nu olie en rookt pas als de auto over de 4000 toeren gaat! Bij afremmen gebeurd er niks!

Is dat een olieschraapveer? Of heeft iemand anders nog een gouden tip?

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

langs een garage gaan en een cilinderlektest laten doen. hierdoor wordt er een druk van 8 bar op de cilinder gezet. door te luisteren bij de inlaat, uitlaat, olie(peilstok/vuldop), koelvloeistof. kun je weten of en waar hij lekt. waarschijnlijk is de kans groot dat hij naar de carter lek is. oftewel olieschraapveer.
naast dit kan er nog een compressietest gedaan worden om te kijken of er genoeg druk in de blok zit.
maar hoeveel km heeft hij gelopen en welke olie gebruik je.

toevallig hebben we op de zaak een soort gelijke probleem gehad. echter na dikkere olie was het probleem iets minder. met doortrekken was het er nog steeds.

SvenBras (0), 15 jaar geleden

Ja ik heb dinsdag een afspraak bij de garage om zo'n test te doen! De auto heeft pas 142.000 echt kilometers gereden! Is wel een beetje vroeg voor een olieschraapveer of niet?

Ik hoop maar dat het allemaal meevalt!

SvenBras (0), 15 jaar geleden

Het zijn mn zuigerveren! Echt flink balen dit!

Heeft iemand nog tips wat ik kan doen? Of gaat dat einde verhaal worden?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 145 of stel zelf een nieuwe vraag.