Voor het demonteren en later natuurlijk weer monteren van een brandstofpomp van mijn 2.5TD ben ik een stukje gereedschap nodig om het tandwiel op z'n plek te kunnen houden.
Heeft iemand een idee hoe dat heet, welk merk, naam en/of misschien zelfs een type nummer ?
Het zou gaan om een Nulpuntmeter maar als ik daar op zoek op internet kan ik daar niks over vinden.
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het zijn 2 verschillende stukken gereedschap die je beschrijft.
1- is een blokkeerpal/pen/stift/beugel voor je distributie.
2- de nulpuntmeter heb je nodig om het nulpunt van de inspuitpomp te kunnen bepalen om de pomp op tijd te zetten.
Hiervoor heb je een beschrijving nodig van hoeveel graden voorinspuiting jouw auto nodig heeft, en hoeveel milimeter dit op de nulpuntmeter is.
P.S. de Nulpuntmeter is nietsa anders dan een meetklokje met een adaptertje wat je in de inspuitpomp kunt draaien.
Groeten Marcel
Maar is die nulpunt meter niet om het asje af te stellen van de achterkan van de brandstofpomp ?
waar ook de aansluitingen zitten van de leidingen ?
18 jaar
juist, dat bedoel ik ook.
juist, dat bedoel ik ook.
Tja, mijn eerste dubbelpost is ook een feit
Maar wat ik in eerste instantie nodig ben is gereedschap om dat tandwiel, waar de brandstofpomp op zit, te borgenzodat die op z'n plek blijft staan en ik zonderproblemen de andere pomp kan monteren
18 jaar
Geloof me, als je geen gereedschap hebt, en de gegevens om de pomp op tijd te zetten, WIL je die pomp niet eens loshalen.
Ik op internet vanalles afgezocht en verschillende bedrijven gebeld maar niemand heeft het tooltje lichem om het tandwiel van de injectiepomp op z'n plek te houden liggen.
Ik was zelf al iets te impulsief geweest dus had de brandstofpomp al gedemonteerd dus het tandwiel lag al los.
Ik heb er wel goed op gelet hoe de stand van het alsje van de pomp, dmv de spie, stond en heb de nieuwe pomp precies zo gezet.
Ik heb toen op gevoel, ik heb de achterkant van dop 24 gebruikt om het tandwiel vast te kunnen houden, en toen geprobeerd de pomp te plaatsen.
in eerste instantie wou dat niet lukken, toen het tandwiel een tandje terug gezet en toen paste de as met spie wel in het tandwiel.
Na alles aangesloten te hebben en de boel ontlucht te hebben wou de motor redelijk snel starten.
De motor loopt redelijkgoed, ook stationair maar zal nog wel afgesteld moeten worden maar daar heb ik zelf de gegevens en de nulpuntmeter niet voor.
18 jaar
TIP VAN MIJ, breng hem even naar een garage om die pomp op tijd te laten zetten, dit is eigenlijk een werkje van niks, als je het juiste gereedschap en de gegevens hebt.
Succes Marcel.
Trouwens, wel mijn complimenten dat je hem toch aan de gang hebt gekregen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 164 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar