Hallo,
Sinds kort een 166 aangeschaft met 199 dkm op het klokje.
Wanneer ik stilsta , ruik ik een dieseldamp in de auto. Als ik bij de motor sta, ruik ik het ook, maar ik zie geen lekkage. Heeft iemand enig idee??
Tevens hapert de auto een fractie van een seconde bij vol optrekken, rond de 3000 toeren. Dit merk je vooral in zijn 2 of 3. Heeft dit wellicht te maken met max turbo druk en een computer die optreedt (Soort begrenzer) of duidt dit op een zwakke turbo?
Alvast bedankt voor de Prof. antwoorden!! :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tip: kijk ook eens met lopende motor onder de motorkap, misschien dat er een retourleiding stuk is
verstuivers te los
Was helemaal vergeten dat mijn topic nog open stond; Hier de oplossing:
Na de derde keer de auto opgehaald bij Alfa Dealer Sam van Lingen Utrecht, was het diesel geur probleem nog niet opgelost. De 4e! x vertelden ze dat ze het probleem hadden gesignaleerd. Het zou de Hogedruk pomp zijn, deze zou lekken bij het membraam.
Kosten voor de pomp 1200 euro , en 300 euro arbeidsloon.
Dit vond ik wat prijzig dus heeft een kennis de pomp vervangen voor 500 euro incl,ruilpomp.
Helaas, Sam v Lingen had een volkomen foute diagnose gesteld, want de pomp bleek helemaal niet kapot te zijn, en de diesel geuren bleven.
DUS geen Sam meer en heeft de Alfa dealer Van Asselt uit Hilversum een second opinion gedaan.
Deze hadden binnen 15 min. de oorzaak gevonden. Een lekkende common rail buis a 120 euro was het probleem.
Dit is dus het verschil tussen een Dealer met kennis en een Dealer van nix!
Het haperen overigens schijnt een bekende kwaal te zijn van alles 2.4 jtd's fase 2. Dit is weg te halen door Squadra tuning breukelen. Dan krijg je 35 pk extra op de koop toe!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar