close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 166 1999: Dieselgeur en kleine hapering rond 3000 toeren

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2400

Hallo,

Sinds kort een 166 aangeschaft met 199 dkm op het klokje.

Wanneer ik stilsta , ruik ik een dieseldamp in de auto. Als ik bij de motor sta, ruik ik het ook, maar ik zie geen lekkage. Heeft iemand enig idee??

Tevens hapert de auto een fractie van een seconde bij vol optrekken, rond de 3000 toeren. Dit merk je vooral in zijn 2 of 3. Heeft dit wellicht te maken met max turbo druk en een computer die optreedt (Soort begrenzer) of duidt dit op een zwakke turbo?

Alvast bedankt voor de Prof. antwoorden!! :)

Geplaatst door

leogetz (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tip: kijk ook eens met lopende motor onder de motorkap, misschien dat er een retourleiding stuk is

Jumbo6033 0
badge

20 jaar

verstuivers te los

romeoraf 0
badge

20 jaar

Was helemaal vergeten dat mijn topic nog open stond; Hier de oplossing:

Na de derde keer de auto opgehaald bij Alfa Dealer Sam van Lingen Utrecht, was het diesel geur probleem nog niet opgelost. De 4e! x vertelden ze dat ze het probleem hadden gesignaleerd. Het zou de Hogedruk pomp zijn, deze zou lekken bij het membraam.
Kosten voor de pomp 1200 euro , en 300 euro arbeidsloon.
Dit vond ik wat prijzig dus heeft een kennis de pomp vervangen voor 500 euro incl,ruilpomp.
Helaas, Sam v Lingen had een volkomen foute diagnose gesteld, want de pomp bleek helemaal niet kapot te zijn, en de diesel geuren bleven.

DUS geen Sam meer en heeft de Alfa dealer Van Asselt uit Hilversum een second opinion gedaan.
Deze hadden binnen 15 min. de oorzaak gevonden. Een lekkende common rail buis a 120 euro was het probleem.

Dit is dus het verschil tussen een Dealer met kennis en een Dealer van nix!

Het haperen overigens schijnt een bekende kwaal te zijn van alles 2.4 jtd's fase 2. Dit is weg te halen door Squadra tuning breukelen. Dan krijg je 35 pk extra op de koop toe!

leogetz 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.