Motor trekt niet onder de 2500 toeren. Luchtmassameter vervangen en inlaatluchttemperatuursensor. Géén enkel verschil ! Ik heb gelezen over EGR-klep afdichten : hoe moet dat precies ? Is toch die cylinder bij inlaat die met 4 imbusboujes vastzit ? Hoe groot moet dat afdekplaatje zijn ? Bedankt alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als hij onder de 2500tr niet trekt, maar daarboven wel, dan ik niet aan de egr klep denken.
Om de egr klep af te sluiten laat je het motortjes met die 4 inbussen best zoals het is. Het is beter een plaatje te steken waar de egr leiding op de egr klep toe komt of vertrekt.
is er wel turbodruk. bij egr rookt hij ook flink zwart
Bedankt alvast : nieuwe LMM gemonteerd + sensor "air inlet temperature " en geen enkel verschil ; de oude teruggezet en de EGR met een stuk Cola-blik afgesloten en de wagen rijdt perfekt : euvel : laten uitlezen en nu weer 2 foutcodes : LMM en inflow temp captor ... Terug naar af ? De wagen rijdt ondertussen wel perfekt...
heb je een originele LMM geplaatst of één of ander goedkoper alternatief ?
alfa is wat dat betreft redelijk gevoelig...gewoon een Originele van Bosch plaatsen !
LMM testen doe je door deze los te trekken, rijdt het daarna beter dan is met een waarschijnlijkheid van 99% de LMM kapot. ( motor gaat dan over op de "standaard" waarde van de ecu )
een splinternieuwe van Alfa, Bosch ! Nix ! Luchtinlaattemperatuursensor nix ! Fouten laten uitlezen : geen errors meer maar de auto reed net zo slecht !
EGR dicgtgestopst, zonder dat de uitlezing met een Launch hierover niets vermeldde en de auto doet het prima !
Weer foutdiagnose laten uitlezen, met m'n oude LMM en temperatuursonde voor de inlaatlucht : dezelfde LMM en inlaatluchtteperatuursensor code-error ! Maar de wagen rijdt perfekt nu ! Gaat die wel door de keuring voor de uitlaatgassen ? EGR heeft wel een bepaald nut nee ?
Nog een opmerking : LMM losgetrokken in het begin en het probleem was opgelost ! Nieuwe originele Bosch gezet ; géén verandering ! Het lag hem allemaal aan de EGR terwijl de Launch zei LMM ! Zo zie je !
Ik heb de EGR niet veranderd ; ik heb hem afgedicht !
Wat kost zo'n ding trouwens ?
[quote=FPP]Nog een opmerking : LMM losgetrokken in het begin en het probleem was opgelost ! Nieuwe originele Bosch gezet ; géén verandering ! Het lag hem allemaal aan de EGR terwijl de Launch zei LMM ! Zo zie je !
Ik heb de EGR niet veranderd ; ik heb hem afgedicht !
Wat kost zo'n ding trouwens ?[/quote]
www.tuynder.nl ( redelijk goedkope prijzen zeker t.o.v de dealer )
ik zou er geen nieuwe inzetten, schoonmaken kan al helpen.
Bedankt Erka, ik stel het op prijs ! Grtz ! Pieter
Ik vraag me toch af waar de troep/drap blijft als je de EGR afdopt.
Wie kan me hier iets meer over vertellen
16 jaar
Ik heb vanmiddag mijn egr afgedopt en ff een proefritje gemaakt.
Hij trek echt sneller op echter iedere keer als ik het gaspedaal flink intrap dat komt er een gierend/fluitend geluid onder de kap vandaan. Als je het gas weer loslaat dan verdwijnt het weer. Bij constante snelheid hoor je ook niets alleen dus bij flink wat gas (diesel) bijgeven begint het weer. Ook zie ik dan toch nog even een flinke roetpluim uit de uitlaat komen.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is en/of ervaring met het rijden van een dichte egrklep
16 jaar
mss is er nog een lekkage aan intercooler of slang van turbo naar intercooler naar inlaat spruitstuk waardoor er drukverlies is (sissen, fluitend geluid) waardoor dat het mengsel in de motor veel te weinig lucht bevat dus veel te veel diesel wat in zwarte rook uitmondt.
rook is verdwenen echter fluitend geluid niet.
kan dat evt lekkende pakking van de egr aansluiting zijn?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar