Bij optrekken brandt het injectorlampje; wagen houdt dan ogenblikkelijk in.bij uitlezen foutcodes komt er luchtmassameter en turbodruk als fout tevoorschijn. turboderuksensor is al vervangen. blijft hetzelfde probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan vervang de LMM eens, of probeer eens te rijden met de LMM niet aangesloten.
we hebben de waarden van de LMM tijdens het rijden bekeken en die toonde geen afwijkingen. de werkelijke waarde kwam overeen met de voorgeschreven waarden.
als ik de LMM afkoppel gaat hij dan niet sowieso in noodloop?
15 jaar
ja, maar als het aan de lmm ligt, loopt ie dan normaal. is de inlaatluchttemperatuur wel een juiste waarde?? Wordt ook gemeten door de lmm.
als de LMM niet goed werkt trekt hij sowieso niet goed op eh. Je kan gewoon normaal met die wagen rijden zonder dat er iets fout loopt maar vanaf dat je alles geeft met de wagen begint de storingslamp te branden en houdt de wagen in. Ik zie dan op de computer dat de turbodruk wegvalt. in die zelfde fase 2 sec later trekt hij terug goed op en gaat storingslamp uit en dan weer 2sec later terug die storingslamp aan en motor houdt terug in. hetgeen ik hier nu beschrijf is in 1 optrekfase.
Ofwel is de turbodruk werkelijk te hoog ofwel werd het verkeerd gemeten. map sensor was dus ok dus schiet er naar mijn menig alleen nog turbo zelf over maar daar wil ik we zeker van zijn.
Heeft die turbo variabele geometrie of is dat met een waste gate?
15 jaar
variabele geometrie, en op de 136pk versie durft die wel eens vast te zitten....
geen wastegate, de turbodruk wordt verlaagd door minder brandstof in te spuiten...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar