close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 166: gaat in noodloop

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4 jtd

Bij optrekken brandt het injectorlampje; wagen houdt dan ogenblikkelijk in.bij uitlezen foutcodes komt er luchtmassameter en turbodruk als fout tevoorschijn. turboderuksensor is al vervangen. blijft hetzelfde probleem.

Geplaatst door

DAVID2014 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan vervang de LMM eens, of probeer eens te rijden met de LMM niet aangesloten.

Alfamenke 0
badge

15 jaar

we hebben de waarden van de LMM tijdens het rijden bekeken en die toonde geen afwijkingen. de werkelijke waarde kwam overeen met de voorgeschreven waarden.
als ik de LMM afkoppel gaat hij dan niet sowieso in noodloop?

DAVID2014 0

15 jaar

ja, maar als het aan de lmm ligt, loopt ie dan normaal. is de inlaatluchttemperatuur wel een juiste waarde?? Wordt ook gemeten door de lmm.

Alfamenke 0
badge

15 jaar

als de LMM niet goed werkt trekt hij sowieso niet goed op eh. Je kan gewoon normaal met die wagen rijden zonder dat er iets fout loopt maar vanaf dat je alles geeft met de wagen begint de storingslamp te branden en houdt de wagen in. Ik zie dan op de computer dat de turbodruk wegvalt. in die zelfde fase 2 sec later trekt hij terug goed op en gaat storingslamp uit en dan weer 2sec later terug die storingslamp aan en motor houdt terug in. hetgeen ik hier nu beschrijf is in 1 optrekfase.
Ofwel is de turbodruk werkelijk te hoog ofwel werd het verkeerd gemeten. map sensor was dus ok dus schiet er naar mijn menig alleen nog turbo zelf over maar daar wil ik we zeker van zijn.

Heeft die turbo variabele geometrie of is dat met een waste gate?

DAVID2014 0

15 jaar

variabele geometrie, en op de 136pk versie durft die wel eens vast te zitten....

geen wastegate, de turbodruk wordt verlaagd door minder brandstof in te spuiten...

AR 67202 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.