Mito houd ontzettend in, reageert amper op het gas. tijdens uitlezen wijkt de druk in het inlaatspruitstuk af van normaal. De stand van het gashuisklep is bij stationair loepn ongeveer 10%, . De mapsensor is vervangen, dit gaf geen verschil.
Katalysator is in orde, turbo lijkt in orde, slangen zijn in orde.
Eigenlijk is alles goed, hij rijd alleen heel slecht.
Wie herkent deze problemen, het gaat om een 1.4 Tjet 155 PK.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel wijkt die druk dan af in het inlaatspruitstuk en onder welke omstandigheden?
Wat is die druk nu en wat zou het moeten zijn (onder welke omstandigheden)?
Wat zijn de fuel trims en de signalen van de lambda sondes? (Over wat langere tijd bekijken.)
Hoe weet je dat de katalysator in orde is?
Ik weet niet exact hoeveel de druk afweek, de auto is bij verschillende garages geweest. met de uitlaat losgekoppeld veranderde er niets. wanneer je het gas intrapt lijkt het net of iemand inderdaad de uitlaat dichthoud. hij komt niet op gang. ben zelf de eigenaar van de auto, geen monteur.
4 jaar
De auto is bij een specialist geweest op gebied van storingen, echter heb ik deze maar enkele zaken laten controleren i.v.m. oplopende kosten. De conclusie was dat de druk in het inlaatspruitstuk niet goed was en volgens mij te laag.
4 jaar
Je beschrijft precies het probleem welke ik nu ook ervaar.
Dealer wil eerst de turbo vervangen voordat ze verder willen onderzoeken. Dat gaat aardig in de kosten lopen.
Ben jij er ooit achter gekomen wat het euvel was?
Alvast bedankt voor je antwoord.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo MiTo of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar